تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۶۳۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
ساخت‌وسازهای بدون مجوز در بستر کارون قلع و قمع می‌شوند
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: همه ساخت‌وسازهای بدون مجوز در بستر رودخانه کارون که ضوابط وزارت نیرو را رعایت نکرده‌اند، به زودی قلع و قمع خواهند شد. 

مصطفی شبه با اشاره به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حریم رودخانه کارون، اظهار کرد: یکسری رستوران‌های شخصی در بستر رودخانه کارون وجود دارد که غیر مجاز هستند و با توجه به اقدامات انجام گرفته، چندین حکم برای تعطیلی این واحدها اخذ شده است.

وی افزود: قرار بود این رستوران‌ها که در بستر رودخانه کارون به صورت غیر مجاز ایجاد شده‌اند، پیش از عید تخریب و جمع‌آوری شوند اما با هماهنگی‌های انجام گرفته این کار به زودی انجام خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: همه ساخت‌وسازهای بدون مجوز در بستر رودخانه کارون که ضوابط وزارت نیرو را رعایت نکرده‌اند، به زودی قلع و قمع خواهند شد.

شبه ادامه داد: هر ساختمانی که به صورت غیر مجاز و خارج از ضوابط وزارت نیرو در بستر رودخانه ساخته شده باشد، سازمان آب و برق خوزستان حکم تخریب آن‌ها را دریافت کرده است و آن احکام اجرایی خواهند شد.

وی گفت: ساخت‌وساز در بستر رودخانه کارون فقط باید با مجوز وزارت نیرو و سازمان آب و برق انجام بگیرد زیرا بستر رودخانه ها متعلق به دولت است و در این زمینه وزارت نیرو به عنوان نماینده دولت این وظیفه را به عهده دارد تا هیچ دخل و تصرفی بدون هماهنگی این وزارتخانه در بستر رودخانه‌ها انجام نگیرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و سازمان آب و برق در خوزستان باید به صورت فعال و طبق قانون با اینگونه دخل و تصرف‌ها در بستر رودخانه کارون برخورد کند و در این زمینه انتظار داریم سایر دستگاه‌های دولتی نیز به کمک سازمان آب و برق خوزستان بیایند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار