تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۶۳۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سقف وام مسکن روستایی 25 میلیون شد
معاون بازسازی بنیاد مسکن در خصوص سقف افزایش وام مسکن روستایی گفت:‌ سقف وام مسکن روستایی 18 و 20 میلیون تومان بود که این وام در سال 97 به 25 میلیون تومان افزایش یافته و بر اساس برنامه به 200 هزار واحد در سال جدید پرداخت خواهد شد.
رئیس ­­بنیاد مسکن گفت: پارسال ­۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد، ​­ بانک‌ها­ ۷۸ درصد را ابلاغ کردند و­ ۴۱ درصد عقد قرارداد شده است.

 علیرضا تابش در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شده بود اظهار داشت: ­در برنامه ریزی روستایی برای سال 97 ، سه­ هزار و 448 روستا را طرح بازنگری دادیم و همچنین طراحی و تصویب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار 100 درصد محقق شده ­و هم‌اکنون طرح هادی در 998 روستا در حال انجام است.

وی افزود: برای 3 میلیون و 188 هزار مسکن روستایی سند صادر شده است و امسال­ صدور­ 120 هزار سند را در برنامه داریم.

تابش ادامه داد:­ در شهرهای کمتر از ­­25 هزار جمعیت برای 190 هزار واحد سند صادر شده است و همچنین صدور 60 هزار سند در برنامه قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای 2.3 میلیون واحد مسکن روستایی خدمات فنی مهندسی ارائه شده و امسال هم برای 153 هزار واحد خدمات صدور پروانه ساختمانی ارائه می‌شود.

تابش گفت: بودجه عمران روستایی سال نودو شش،​ ­1912 میلیارد تومان بود که از این رقم 60 درصد آن تخصیص یافت و 47 درصد از خزانه دریافت شده است. در سال 97 به 2179 میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم تخصیص مناسبی داشته باشیم.

رئیس­ بنیاد مسکن تصریح کرد: مجموعا در بهسازی و بازسازی 1 میلیون و 630 هزار واحد خاتمه یافته که تسهیلاتی معادل 15 هزار و 400 میلیارد تومان ارائه شده است. امسال 200 هزار واحد مسکونی را در برنامه داریم که مصوبه آن را اواخر سال گذشته دولت داد.

تابش با بیان این‌که سال 84 فقط 7 درصد سازه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم بودند که با اقدامات انجام شده در حوزه بازسازی و نوسازی امروز 40 درصد سازه‌ها مقاوم شده‌ است، گفت: البته در برخی از شهرستان‌ها این درصد به رقم بالاتری رسیده است و در کرمان 58 درصد مسکن روستایی مقاوم در برابر زلزله داریم.

وی افزود: عمده همکاری را بانک مسکن با نوسازی و بهسازی مسکن روستایی داشته است­ ­ در مجموع،​ فعالیت بنیاد در بخش بازسازی مسکن روستایی قابل توجه بوده و پارسال­26 هزار و 600 واحد شهری و 52800 واحد روستایی بازسازی شده است.

پرداخت وام 25 میلیون تومانی به بانک‌ها ابلاغ شد

در ادامه ­ معاون بازسازی بنیاد مسکن در خصوص سقف افزایش وام مسکن روستایی گفت:‌ سقف وام مسکن روستایی 18 و 20 میلیون تومان بود که این وام در سال 97 به 25 میلیون تومان افزایش یافته و بر اساس برنامه به 200 هزار واحد در سال جدید پرداخت خواهد شد.

عزیزالله مهدیان تاکید کرد: تا شهریور سال آینده عملیات بازسازی مناطق زلزله زده شهری استان کرمانشاه به پایان می‌رسد، افزود: در سایر نقاط کشور­ کار بازسازی شروع شده و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این برنامه را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: کل واحد های ارزیابی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه 123 هزار واحد بوده که 35 هزار و 200واحد احداثی و 59 هزار و 642 واحد تعمیراتی هستند که 3991واحد تجاری هستند و از این تعداد 101591 واحد تشکیل پرونده و 67 هزار و 506­­واحد به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و42هزار و 762 واحد تعمیری به بانک برای انعقاد قرارداد معرفی شدند.

در ادامه نشست حق شناس­ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن درباره طرح مسکن اجتماعی گفت: متولی مسکن اجتماعی بنیاد­ مسکن است و تاکنون تامین اعتبار در زمینه تسهیلات بانکی و یارانه صورت نگرفته است و­ تامین زمین ­یکی از 7 طرحی است که در مسکن اجتماعی امده است اما تاکنون زمینی تحویل بنیاد مسکن نشده است.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار