تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنوز اجازه تاسیس مرکز تخصصی قایقرانی در اهواز را به ما نداده‌اند
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با انتقاد از سازمان آب و برق خوزستان به دلیل عدم همکاری با این اداره‌کل جهت تاسیس مرکز تخصصی قایقرانی در کنار رودخانه کارون اهواز، گفت: در این زمینه از سازمان آب و برق گله‌مند هستم زیرا 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اسلکه خریداری شده است تا این مرکز اختصاصی به افتتاح برسد ولی هنوز این سازمان اجازه کار را به ما نداده است. 

افشین حیدری در مجمع سالانه هیات قایقرانی استان که روز یکشنبه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: در سال 97، چهلمین بهار انقلاب اسلامی را پیش‌رو داریم و قطعا خیلی از کارها از نظر زیرساختی که مردم منتظر آن هستند، به ویژه در خوزستان خود را نشان خواهند داد. 

وی با بیان این‌که در اداره‌کل ورزش و جوانان استان سال 97 را سال اولویت و اصلاح فرایند درون‌سیستمی نامگذاری کرده‌ایم، ادامه داد: در سال 96 برنامه‌های بسیار سنگینی را داشتیم و پرکار بودیم. 80 میزبانی را بر عهده داشتیم که یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین سقف مدالی و دعوت‌شدگان خوزستانی به اردوهای تیم‌ملی با ارتقا مواجه بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که از استاندار خوزستان که پای ورزش خوزستان ایستاده است قدردانی می‌کنم، گفت: به زودی کتابچه چند پروژه ورزشی استان که عنوان آن پروژه‌های شاخص ورزش خوزستان است، رونمایی خواهد شد. این کار تاکنون در کشور اتفاق نیفتاده است. همچنین خانه وزنه‌برداری واقع در اهواز، طی دو سه روز آینده کلنگ‌زنی می‌شود. در سال 97 کلنگ خانه جودو نیز به زمین زده می‌شود. بیش از 140 پروژه نیمه‌تمام داریم که امیدواریم در سال 97 به اتمام برسند. 12 استخر در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهندگرفت.

وی در ادامه با بیان این‌که انتخابات مجمع قایقرانی خوزستان مصادف با اوایل ورود من به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بود، افزود: قایقرانی استان شایسته بهترین‌ها است و جایگاه خوزستان باید ارتقا پیدا کند.

حیدری با انتقاد از سازمان آب و برق خوزستان به دلیل عدم همکاری با این اداره‌کل جهت تاسیس مرکز تخصصی قایقرانی در کنار رودخانه کارون اهواز، گفت: در این زمینه از سازمان آب و برق گله‌مند هستم، البته قرار است امروز در این زمینه جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان و رییس فدراسیون قایقرانی داشته باشیم و امیدوارم به نتایج خوبی برسیم. ما برای این کار آماده هستیم. 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اسلکه خریداری شده است تا این مرکز اختصاصی به افتتاح برسد ولی هنوز سازمان آب و برق اجازه کار را به ما نداده است.

وی خطاب به رییس فدراسیون قایقرانی نیز عنوان کرد: ما هیچ کمکی از فدراسیون نمی‌خواهیم ولی انتظار داریم بررسی کند و علت این‌که چرا قایقرانی خوزستان علی‌رغم وجود این همه استعداد و ظرفیت آبی و همچنین امکانات مالی تکان نمی‌خورد و در آن اتفاقات خوبی نمی‌افتد را پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: قرار نیست هر کسی که نظرش با آقای عصاره رییس هیات قایقرانی استان متفاوت است، خللی در کار ایجاد کند. امیدوارم در سال 97 بخش نرم‌افزاری کار با فدراسیون قایقرانی باشد و ما هم بخش سخت‌افزاری را بر عهده می‌گیریم.

وی همچنین خطاب به رییس هیات قایقرانی خوزستان، خاطرنشان‌کرد: چند انتظار از آقای عصاره دارم؛ یکی این‌که باید جذب نیروهای‌مان بیشتر از دفع‌مان باشد. همچنین کمک کنید بخش خصوصی وارد رشته قایقرانی شود. در سال 97 یکی از هیات‌های مهمی که برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد، قایقرانی خوزستان است. همچنین اگر آقای عصاره برای کار نیاز به مربی ایرانی یا خارجی دارد، ما پول حق‌الزحمه این مربی را پرداخت خواهیم کرد ولی به شرط این‌که سال 97 را نقطه عطفی در ورزش قایقرانی قرار دهیم.

حیدری بیان کرد: در قایقرانی ظرفیت بسیاری داریم و از رییس هیات درخواست دارم، پنج سایت قایقرانی را طراحی کند و ما مربی‌های آن را معرفی خواهیم کرد تا بعد نیز با حضور رییس فدراسیون به افتتاح برسند. امیدوارم در سال 97 اخبار خوبی از قایقرانی بشنویم. گرفتن مدال در این رشته دور از دسترس نیست زیرا ما قطب ورزش ایران هستیم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان:‌ با مشکل فرسودگی تجهیزات مواجه هستیم

رییس هیات قایقرانی خوزستان با بیان این‌که تجهیزات این رشته در استان بسیار فرسوده هستند، گفت: این تجهیزات جوابگوی شهرستان‌ها نیست. 

محمد عصاره در مجمع سالانه هیات قایقرانی استان اظهارکرد: من به دستور رییس فدراسیون عهده‌دار ریاست قایقرانی خوزستان شدم، در حالی‌که ماموریت ذاتی من این نیست.

وی بیان کرد: نمی‌خواهم کسی را نقد کنم ولی زمانی که آمدم حتی هیات اهواز،‌ رییس نداشت اما اکنون برای این هیات، سرپرست انتخاب کرده‌ایم. کار واقعا در استان خوابیده بود ولی توانستیم کسانی را برای هیات‌های شهرستانی انتخاب کنیم که وقت بگذارند و زمان را از دست ندهیم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان گفت: در حوزه بانوان نیز خانم احمدی‌فر را به عنوان نایب‌رییس انتخاب کردیم. همچنین فعالیت‌هایی در راه‌اندازی کمیته‌ها هیات داشتیم که احکام برخی‌ها صادر شده است. در سال گذشته علی‌رغم این‌که مشکلات خودمان را در اعزام تیم‌ها داشتیم، تیم اسلالوم بانوان استان به مسابقات اعزام و موفق به کسب یک مدال طلای انفرادی و نایب‌قهرمانی تیمی این دوره از رقابت‌ها شد و توانستیم درخشش داشته باشیم.

وی با بیان این‌که تجهیزات قایقرانی خوزستان بسیار فرسوده هستند، ادامه داد: این تجهیزات جوابگوی شهرستان‌ها نیست. پتانسیل خوبی در استان داریم. در خوزستان وضعیت خوبی در بخش سد و منابع آبی وجود دارد که توانستیم در خرمشهر، اسکله‌ای را افتتاح کنیم ولی همان‌طور که گفتم با مشکل فرسودگی تجهیزات مواجه هستیم.

عصاره خاطرنشان کرد: 20 قایق به استان خوزستان تزریق شد که ما آن‌ها را بین شهرستان‌ها توزیع کردیم. همچنین تجهیزاتی توسط آقای حسنوند نماینده مردم اندیمشک برای مردم این شهرستان خریداری شد که در اختیار قایقرانان اندیمشکی‌ قرار داده شد.

وی گفت: همچنین در بخش مدال‌آوری تیم آب‌های آرام آقایان در ماده چهار نفره 1000 متر موفق به کسب یک مدال برنز شد و مهسا کهنسال تنها بانوی ملی‌‌پوش خوزستانی نیز در بخش یک‌نفره در دو مسافت به دو مدال نقره دست پیدا کرد.

رییس هیات قایقرانی خوزستان بیان کرد: در مدتی که عهده‌دار این سمت بوده‌ام، توانستیم سایت اداری و دفتر هیات را تجهیز کنیم. همچنین کلاس مربیگری درجه سه را برگزار کردیم و قصدداشتیم کلاس داوری را هم داشته باشیم که به دلیل شرایط جوی محقق نشد ولی در فروردین‌ماه سال جاری، این کلاس نیز برگزار می‌شود. امیدوارم در سال 97 شاهد شکوفایی رشته قایقرانی خوزستان باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار