تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۳۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوری آب آبادان کاهش یافت
 مدیر اداره آبفای آبادان گفت:هم اکنون میزان شوری آب در رودخانه بهمنشیر پنج هزار و100میکروموس و در شبکه توزیع آب شهری بین سه تا چهار هزار میکروموس است که نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

علیرضا خلیلی نیا سه شنبه اظهار کرد: کم شدن دبی رودخانه کارون و برداشت های بی رویه در بالا دست و برداشت برای مزارع نیشکر و همراه شده آن با نیمه ماه قمری که مد آب دریا بالا است در هفته گذشته باعث شد تا آب شور دریا شوری رودخانه بهمنشیر را افزایش دهد.

وی افزود: این عوامل باعث شد تا شوری آب در رودخانه بهنشیر که بخشی از آب شرب شهرستان آبادان از آن برداشت می شود به 6 هزار میکروموس برسد.

خلیلی نیا گفت:با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش میزان دبی رودخانه کارون و جلوگیری از برداشت آب توسط مزارع نیشکر از میزان شوری و سختی آب آبادان کاسته شده و پیش بینی می شود با ادامه این روند تا آخر هفته میزان شوری آب به حد اقل ممکن برسد.

وی به دستور استاندار خوزستان برای تکمیل 18کیلومتر باقی مانده خط انتقال آب غدیر به شهرستان شادگان اشاره کرد و بیان داشت:هم اکنون سهمیه آب شادگان از آب غدیر از خط آبادان برداشت می شود که با تکمیل این خط سهیمه آبادان از آب غدیر به 120 هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

مدیر اداره آبفای آبادان گفت: 70 درصد آب مورد نیاز شهرستان آبادان از تصفیه خانه آب غدیر و 30 درصد از رودخانه بهمنشیر تامین می شود که پس از ادغام به شبکه آب شهری تزریق می شود.

وی اظهار کرد:30هزار متر مکعب آب تا تابستان سالجاری نیز از سوی آب شیرین کن ها تامین می شود که در شبکه های آب شرب آبادان و اروندکنار توزیع می شود.

خلیلی نیا به اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار استانی و 450 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد برای اجرای طرح های آب و فاضلاب در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت:800 میلیارد در بخش آب شرب و مابقی در بخش فاضلاب شهری هزنیه می شود.

میزان شوری آب در حالت عادی کمتر از سه هزار میکروموس است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار