تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۶۳۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های دانشگاه آزاد آبادان برای سال 97
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان گفت: پذیرش دانشجوی خارجی، ایجاد مرکز رشد و توسعه مراکز تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی از برنامه‌های دانشگاه در سال 97 هستند. 

قاسم رکابدار اظهار کرد: در سال 96 اقدامات مختلفی از جمله برگزاری چهارمین یادواره شهدای گمنام و افتتاح ساختمان پژوهشی شهدای گمنام در دانشگاه انجام شد. این ساختمان به کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و... اختصاص داشته و پنج هزار و 700 متر زیربنا دارد.

وی افزود: همچنین توانستیم مجوز پذیرش دانشجو در چهار رشته جدید شامل معماری، کامپیوتر، حسابداری و مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد را کسب کرده و تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه را به 16 رشته افزایش دهیم. از مهرماه سال تحصیلی 97-98 نیز پذیرش دانشجو در این رشته‌ها را آغاز می‌کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان درخصوص برنامه‌های این دانشگاه در سال 97، بیان کرد: در راستای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کنیم در سال 97 بتوانیم 20 درصد برق مصرفی دانشگاه را از طریق پنل خورشیدی تامین کنیم. در این سال همچنین به دنبال اخذ مجوز پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر به‌خصوص کشور عراق هستیم و با توجه به اقدامات انجام شده فکر می‌کنم این کار در سال 97 امکان پذیر شود. 

رکابدار گفت: ایجاد مرکز رشد و توسعه مراکز تحقیقاتی در دانشگاه از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید است. در سال 96 توانستیم اولین مرکز مطالعات دانشگاه یعنی مرکز مطالعات شیلات را راه‌اندازی کنیم. همچنین به دنبال ایجاد مرکز تحقیقات زبان‌های خارجه در دانشگاه هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار