تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۶۳۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات:
نام اسکواش خوزستان در کشور کمرنگ شده است
رییس هیات اسکواش خوزستان با اشاره به فراهم نبودن شرایط لازم برای گسترش این رشته در شهرستان‌های استان، گفت: باید پذیرفت که نام اسکواش خوزستان در کشور کمرنگ شده است. 

آرش احمدی‌میرقائد در خصوص وضعیت اسکواش استان، اظهارکرد: در سال گذشته تقریبا تمام برنامه‌های مدنظر اجرا شدند ولی متاسفانه بخش خصوصی به هیچ عنوان از ورزش اسکواش حمایت و استقبال نمی‌کند و همین موضوع در پیشبرد اهداف مدنظر تاثیرگزار است. در حال حاضر اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون و آموزش و پرورش تا حدودی از ما حمایت می‌کنند. 

وی با اشاره به فعالیت این هیات در مدارس برای شناخت استعدادها نیز گفت: امسال طرحی را به عنوان طرح ویژه آموزش رایگان اسکواش در مدارس در مقطع ابتدایی آماده کرده‌ایم که این طرح تا پایان سال تحصیلی در مدارس اجرا می‌شود و مربیان ما با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را آموزش می‌دهند و استعدادیابی می‌کنند. امیدوارم از این موضوع، استقبال بیشتری شود، البته آموزش و پرورش حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است.

رییس هیات اسکواش خوزستان با بیان این‌که به پیشرفت اسکواش در سال 97 بسیار امیدوارم، افزود: اگر بتوانیم اسکواش را در مدارس جا بیاندازیم، این موضوع کمک شایانی به پیشرفت هر چه بیشتر این رشته در استان خواهد داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: نسل قبلی اسکواش خوزستان تقریبا از این رشته دور شده‌اند و اکنون در حال پرورش نسل جدید این رشته هستیم. در حال حاضر خوزستان علی‌رغم سابقه بسیار در اسکواش، ملی‌پوشی ندارد، البته در استعدادیابی کشوری که سال گذشته انجام شد، در رده‌های سنی پایه چهار بازیکن استان به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند که  امیدواریم دوباره بتوانیم ملی‌پوش معرفی کنیم. واقعا مربیان استان از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده‌اند.

احمدی‌میرقائد بیان کرد: حیف است که چنین فاصله‌ای بین اسکواش خوزستان و کشور ایجاد شده است. متاسفانه توجه کم مسوولان و نداشتن سالن در شهرستان‌های مختلف از دلایل این موضوع است. در حال حاضر اسکواش در شهرستان‌های اهواز و آبادان فعال است و باید پذیرفت که نام اسکواش خوزستان در کشور کمرنگ شده است.

وی افزود: ما این موضوع را با اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در میان گذاشته‌ایم و خواهان حمایت بیشتر از این رشته شدیم. حتی فدراسیون نیز کمی از روند اسکواش خوزستان گله‌مند است. به هر حال این‌که تنها از قدمت اسکواش خوزستان بگوییم ولی از آن حمایت نشود، کار پیش نخواهد رفت.

رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: در سال 96 اسکواش شهرستان‌های اندیمشک و مسجدسلیمان را هم فعال کردیم و در حال حاضر، چهار شهرستان در این رشته فعال هستند که واقعا فعال بودن این تعداد شهرستان برای اسکواش خوزستان بسیار کم است. 

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که سالنی برای این رشته در اختیار نداریم، دست ما بسته است و نمی‌توانیم کاری برای فعال شدن هیات‌های شهرستانی انجام دهیم. می‌طلبد مسوولان مربوطه با ما همکاری کنند. تنها سالن‌های عمومی ما که همه مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، دو سالن موجود در ورزشگاه تختی اهواز هستند و اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها، هیچ همکاری در این زمینه با ما ندارد و تا زمانی‌که ابزار کار فراهم نباشد، شرایط به همین صورت است.

احمدی‌میرقائد بیان کرد: اگر شرایط فراهم نشود، این رشته رو به افت خواهد رفت، البته صحبت‌هایی با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم و امیدوارم امسال با برنامه‌ای که خواهند داشت، بتوانیم در یکی دو شهرستان سالن اسکواش داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار