تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۶۳۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دامداران خوزستان در محاصره مشکلات
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با بیان این‌که مشکلات دامداران استان را محاصره کرده است، گفت: عدم حمایت دولت از دامداران با توجه به بالارفتن قیمت نهاده‌ها مساله‌ای است که دامداران را با مشکل جدی مواجه کرده است.
 
جواد ابراهیمی با اشاره به مشکلات دامداران استان اظهار کرد: عدم حمایت دولت از دامداران با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده‌ها مساله‌ای است که دامداران را با مشکل جدی مواجه کرده است.
 
وی افزود: خرید غیر نقدی شیر از دامداران توسط کارخانه‌های لبنی در استان مساله‌ای دیگری است که برای دامداران استان مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: این کارخانه‌های لبنی محصولات شیری دامداران را به صورت غیر نقدی خریداری می‌کنند و پس از سه تا چهار ماه وجوه آن را به دامدار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا دست دامدار خالی و نقدینگی از دست دامدار خارج شود.
 
ابراهیمی ادامه داد: با توجه به این‌که دامدار نقدینگی خود را از دست می‌دهد، دیگر توان تامین علوفه و نهاده‌های موردنیاز دام‌های خود را ندارد و این مساله باعث می‌شود که دامدار نتواند به خوبی فعالیت کند. در این خصوص دامدار حتی اگر بخواهد گوشت دام‌های خود را نیز بفروشد با توجه به وجود دلالان، با مشکل مواجه خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که مشکلات، دامداران خوزستان را محاصره کرده است، ادامه داد: از یکسو دامدار نهاده‌ها را گران خریداری می‌کند و از سوی دیگر نقدینگی خود را با فروش غیر نقدی محصول، از دست می‌دهد و این مسایل دامداران را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار