تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۶۳۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت روز تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان در تقویم حوزه هنری خوزستان
رییس حوزه هنری خوزستان از ثبت یک روز به نام «روز تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان هنرهای هفتگانه» در تقویم حوزه هنری استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی در دیدار جمعی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان در آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: 25 اسفند سال 96 اولین سالگرد بزرگداشت مرحوم فرامرز شهنی مهرجو از پیشکسوتان بازیگری و از هنرمندان قدیمی خوزستان با حضور جمعی از هنرمندان هنرهای هفتگانه استان در اهواز برگزار و از پیشکسوتان عرصه هنر تمجید شد.

وی افزود: یکی از مطالبات هنرمندان پیشکسوت ثبت این رویداد در تقویم تاریخ حوزه هنری خوزستان به عنوان روز تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان موفق هنرهای هفتگانه استان است و ما هم نظرمان این است که این اتفاق روی دهد و قطعا در برنامه حوزه هنری خواهد بود.

طباطبایی یکی دیگر از مطالبات پیشکسوتان هنرمند را برگزاری همایشی برای تقویت وحدت اقوام ساکن خوزستان دانست که کار بسیار شایسته و به جایی است و اضافه کرد: این تفکر بسیار خوبی است که نیاز به وحدت و همدلی همه ارکان دارد ولی باید یک برنامه بسیار خوب و در خور شان جهت تقویت وحدت اقوام خوزستان در استان اتفاق بیفتد.

رییس حوزه هنری خوزستان خاطرنشان کرد: حوزه هنری در راستای وظایف انقلابی که دارد حداقل کاری که در بخش اقوام توانست انجام دهد تولید یک سرود بسیار زیبا و فاخر به دو زبان فارسی و عربی بود که از شبکه استانی خوزستان پخش شد.

او بیان کرد: بحث دیگر مطالبه حمایت از هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنر بود. مبنای ما این بود که در خدمتگذار اهل هنر باشیم که بتوانیم گرهی از مشکلات و دغدغه‌های آنها باز کنیم و تا جایی که در توان داریم از هنرمندان و تولیدات آنها حمایت کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار