تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۶۳۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارخانه قند شوش آماده خرید محصول چغندرقند است
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره کارخانه قند شمال خوزستان در شهرستان شوش گفت: این کارخانه برای خرید محصول چغندرقند کشاورزان منطقه آماده است.

مجتبی زرندی روز سه شنبه با بیان اینکه این کارخانه مرحله بهره برداری آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است افزود:در گام نخست این کارخانه برای خرید 200 هزار تن محصول چغندرقند و تبدیل به شکر آماده شده است.

وی ظرفیت فعلی کارخانه قند شمال خوزستان را روزانه پنجهزار تن چغندرقند عنوان کرد و اظهار داشت:طبق برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز برداشت محصول چغندرقند در شمال خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه ، پس از 15 سال تعطیلی چرخ تولید شکر در این کارخانه مجددا به چرخش در می آید.

زرندی بیان داشت: پیش بینی می شود در گام نخست و در 70 شبانه روز کاری مقدار 22هزار تن محصول شکر از چغندرقند خریداری شده از کشاورزان شهرستان شوش تولید شود علاوه بر آن این کارخانه برای خرید 350 هزار تن محصول چغندرقند کشت بهاره شمال خوزستان در ماه های مهر ، آبان و آذر آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه برای خرید محصول چغندرقند 2 هزار و 500 هکتار مزارع منطقه شوش با کشاورزان قرار داد بسته شده است افزود: طبق پیش بینی انجام شده تا 10 روز آینده کار انتقال محصول چغندرقند به کارخانه قند شوش آغاز می شود.

مدیر عامل کارخانه قند شمال خوزستان با قدردانی از پیگیری و تلاش دولت تدبیر و امید برای راه اندازی این کارخانه پس از 15 سال تعطیلی و توقف تولید گفت: برای بازسازی این کارخانه 550 میلیارد ریال هزینه شد که 250 میلیارد ریال از این اعتبار تعهد خرید تجهیزات و پیمانکاری بوده است که تسویه شده است.

وی همچنین از تغییر سوخت کارخانه قند شوش از مازوت به گاز خبر داد و گفت: به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و استفاده از سوخت با آلودگی کمتر تمام مشعل ها و تجهیزات سوخت کارخانه قند تعویض و بهینه سازی شد. 

بهره برداری آزمایشی از کارخانه قند شمال خوزستان در شوش پس از 15 سال تعطیلی بهمن ماه پارسال کلید خورد و حدود یکهزار تن شکر زرد و سفید به بازار مصرف کشور عرضه شد.

کارخانه قند شمال خوزستان در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید. 

این کارخانه به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی سال 1382 تعطیل شد. 

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان موجب توقف کشت چغندرقند در خوزستان برای بیش از یک دهه شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: کارخانه قند شوش
:
:
:
آخرین اخبار