تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۶۳۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خبر داد:
رشد ۸۲ درصدی گردشگری آبی نوروز در اروند و بهمنشیر
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: گردشگری آبی در اروندرود و بهمنشیر طی نوروز امسال نسبت به سال گذشته، ۸۲ درصد رشد داشت.

رضا سفاری ضمن اشاره به اینکه نوروز امسال بزرگترین رخداد گردشگری آبی خوزستان در بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده و در رودخانه های اروند و بهمنشیر رقم خورد، افزود: از۲۶ اسفندماه ۹۶ تا ۱۸ فروردین ماه جاری ۵۴۹ هزار و ۵۱۴ گردشگر آبی، راهیان نور و بازدیدکنندگان بندری از خدمات کشتی تفریحی در بنادر آبادان استفاده کردند و این در حالی است که سال گذشته این تعداد ۳۰۲ هزار و ۷۳۰ نفر بود. 

وی اظهار کرد: گردشگران، مسافران و راهیان نور با انجام دو هزار و ۸۷۵ سفر و بدون بروز هیچ گونه سانحه و خسارت یا تلفات جانی جابجا شدند. 

سفاری با بیان اینکه نوروز امسال تعداد گردشگران آبی بنادر آبادان در مقایسه با سایر بنادر خوزستان بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: رشد تعداد گردشگران امسال نسبت به سال پایه یعنی نوروز ۱۳۹۴(سالی که برای نخستین بار گردشگری آبی در آن آغاز شد) رشد ۳۲۰ درصدی را نشان می دهد. 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به اینکه در این گردشهای آبی از کشتیهای دارای گواهینامه های ایمنی بهره بردیم، گفت: به منظور تامین حفاظت و ایمنی جان گردشگران آبی از فعالیت شناورهای فاقد گواهینامه و غیر استاندار جلوگیری شد. 

سفاری از اجرای مانورهای امداد و نجات، انجام آموزشهای استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی فردی و دریانوردی به صورت عملیاتی با حضور گردشگران و استفاده از قایقهای همیار ناجی و یدک کش های اسکورت به همراه کشتی های مسافری در هر سفر دریائی و گردشگری به عنوان برخی اقدامات انجام شده در جهت تامین امنیت جانی گردشگران نام برد. 

به گفته وی، ایجاد غرفه های وسایل حفاظت فردی و تجهیزات ایمنی در معرض دید مسافران و گردشگران از دیگر اقدامات موثر انجام شده منجر به کسب این موفقیت بود. 

سفاری افزود: تعداد گردشگران آبی، بازدیدکنندگان بندری و راهیان نور در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد رشد را نشان می دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار