تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۶۳۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت حادثه سانچی اردیبهشت معلوم می‌شود
چند ماه پس از حادثه تلخ برخورد کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی فله‌بر چینی که به فوت تمام سرنشینان آن منجر شد، سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد که علل این حادثه در هفته‌های ابتدایی اردیبهشت‌ماه امسال به جمع‌بندی نهایی برسد.

براساس اعلام این سازمان سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی هفته اول اردیبهشت‌ماه در چین برگزار خواهد شد.

در این جلسه نمایندگانی از کشور‌های ایران، کره جنوبی، چین و پاناما حاضر هستند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرده که در جریان جلسه پیش‌رو کشور‌های عضو درباره‌ی علل این حادثه به نتیجه و جمع‌بندی برسند.

حق‌شناس گفته که با توجه به اطلاعاتی که از دو جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله‌بر کریستال استخراج شده و همچنین با مصاحبه‌هایی که با خدمه شناور چینی صورت گرفته، این امید وجود دارد که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری گزارش نهایی علل این سانحه نهایی شود.

به گزارش ایسنا، کشتی سانچی در دی‌ماه سال گذشته در حالی که از بندر عسلویه ایران به مقصد کره جنوبی سفر می‌کرد در ۱۶۰ مایلی این بندر با یک کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد و در جریان آن ۳۲ خدمه این کشتی جان باختند.

دمای بالا و انفجار‌های پی در پی باعث شد امکان امداد رسانی به حادثه دیدگان این کشتی به وجود نیاید تا سانچی پس از چند روز سوختن سرانجام غرق شود.

در طول روز‌های پس از حادثه تنها یک گروه امدادی چینی توانستند برای دقایقی کوتاه وارد سانچی شده و جعبه سیاه این نفتکش را بیرون بیاورند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار