تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۶۳۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند دانشجو در سال خودکشی می‌کنند؟
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از خودکشی ۶ درصدی دانشجویان خبر داد.

به گزارش دانشجو، حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در خصوص آماری مبنی بر خودکشی دانشجویان که از طریق سازمان امور دانشجویان منتشر شد، گفت: این آمار براساس طرح سیمای زندگی دانشجویان استخراج شده است،این طرح در همه دانشگاه‌ها از سال ۹۵ اجرایی شد که براساس این طرح علت مشکلات دانشجویان استخراج می‌شود.

پیروی یادآور شد: براساس این طرح ۱۰ مورد از اختلالات و مشکلات دانشجویان از جمله رضایتمندی، افسردگی، سلامت روان و ... که یکی از موارد آن نیز بحث خودکشی است. در این طرح بررسی شده است که در یک سال چه تعداد از دانشجویان فکر خودکشی در ذهن خود داشتند. اینکه اقدام به خودکشی انجام شده یا خیر، در مجموع ۶ درصد است، اما فکر خودکشی حدود ۱۳ درصد است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اینکه عنوان می‌شود،درصد خودکشی در میان دانشجویان بالا است و بیست درصد است، این آمار صحیح نیست بلکه چهار پنج درصد از دانشجویان در یک سال اخیر به دلیل مشکلات عاطفی و شکست عشقی به این مشکل مبتلا شده بودند و در مجموع حدود ۶ درصد اقدام به خودکشی کردند.

وی ادامه داد: این گونه نیست که از بین ۶ درصد اقدام خودکشی همه آن‌ها به نتیجه برسد و همه این ۶ درصد فوت کرده باشند. آمار فوتی‌ها بسیار پایین است و شاید یکی از مسائل این است که موارد توسط خانواده‌ها و جامعه گزارش نمی‌شود، اما آماری که ما از وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی دریافت کردیم اقدام به خودکشی است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با اشاره به اینکه همین آمار نیز آمار بسیار بالایی در میان دانشجویان است، گفت: متاسفانه این واقعیت وجود دارد و اینکه رهبر انقلاب دائما در خصوص آسیب‌های اجتماعی دانشجویان تذکر می‌دهند مشخص است که این مسئله وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد که باید سازمان‌های مربوطه نسبت به کاهش این آمار اقدامات لازم را انجام و بر روی این مسئله حساسیت داشته باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
6 درصد چی؟ آمار ...!
:
:
:
آخرین اخبار