تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
40 روستای غیزانیه اهواز با تانکر آبرسانی می شوند
بخشدار غیزانیه از توابع شهرستان اهواز گفت: آبرسانی به اهالی 40 روستا از مجموع 80 روستای بخش غیزانیه با تانکر انجام می شود.

شاهین هاشمی با بیان اینکه 40 روستای باقی مانده نیز به صورت نوبتی آب شرب دریافت می کنند افزود: پارسال به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار توزیع آب با تانکر در 40 روستای این منطقه به وجود آمد این روستاها سه روز آب شرب نداشتند.

وی گفت: برای حل این مشکل و پایدار ماندن شبکه آبرسانی به این منطقه طرح آبرسانی به 60 روستای غیزانیه به طول 52 کیلومتر از تابستان پارسال کلید آغاز شده است.

هاشمی افزود: 30 کیلومتر از این طرح توسط شرکت نفت اجرا و بقیه آن با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی انجام می شود، و قرار است در مدت 2 سال این طرح به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت این 80 روستا 25هزار نفر است ادامه داد: ازاین 80 روستا 60 روستا در طرح آبرسانی دارای آب شرب خواهند شد و برای آبرسانی به 20 روستای دیگر سازمان آب و برق خوزستان متعهد شده کار آبرسانی به آنها را انجام دهد.

پنج روستای بخش غیزانیه نیاز به ساخت مدرسه دارد

بخشدار غیزانیه همچنین گفت:در چند سال اخیر با ساخت 30 مدرسه و بازسازی پنج مدرسه بسیاری از مشکلات آموزشی این منطقه حل شده است با این وجود پنج روستا در این بخش نیاز به تاسیس مدرسه دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه در فروردین پارسال مدارس کانکسی در این منطقه برچیده شد افزود: مقرر شده که نمایندگی آموزش و پرورش در غیزانیه ایجاد شود.

 ایجاد 80 کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه

بخشدار غیزانیه درادامه افزود: عملیات ساخت 80 کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه مصوب شده و اجرای آن توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به زودی آغاز می شود.

هاشمی بیان کرد: همچنین شرکت نفت امسال عملیات بازسازی 11 کیلومتر از جاده های این منطقه را انجام می دهد.

نیاز این منطقه به ناحیه صنعتی

وی گفت: با توجه به اینکه در این منطقه شرکت های نفتی فعالیت دارند تاسیس یک شهرک صنعتی در این منطقه برای اشتغال جوانان آن نیاز است.

بخشدار غیزانیه ادامه داد: 20 هکتار زمین برای ساخت ناحیه صنعتی در این منطقه مشخص شده اما شرکت نفت با ایجاد این ناحیه صنعتی در این منطقه مخالفت می کند و مقرر شده تا استاندار خوزستان برای حل این موضوع ورود کند.

در بخش غیزانیه در شرق اهواز، تاسیسات شرکت نفت کارون و شرکت نفت مارون با تولید حداقل 700 هزار بشکه نفت در روز و بیش از 300 حلقه چاه نفت و واحدهای شرکت حفاری با 10 دکل فعال و کارخانه اتان پتروشیمی مارون قرار دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: غیزانیه
:
:
:
آخرین اخبار