تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۶۳۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت‌ 25 هزار نیروی جهادی در خوزستان
یک مسئول در جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در یک سال گذشته ۲۵ هزار نفر در قالب ۷۹۰ گروه جهادی در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی خوزستان حضور داشته‌اند.

ایمان محمدی نرگسی اظهار کرد: ۷۹۰ مجموعه و گروه جهادی با یک برنامه‌ریزی دقیق از ابتدای سال ۹۵ تاکنون به خوزستان برای انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی دعوت شده‌اند.

وی افزود: از آن سال تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی به خوزستان آمدند و این گروه‌ها بخش عظیمی از سرمایه را چه از نظر علمی و مالی و یا امکانات وارد خوزستان کردند؛ در حوزه‌های بهداشت و درمان، عمران و سازندگی، اشتغال و کارآفرینی، آموزش و پژوهش، کشاورزی و دام‌پروری و امور فرهنگی و آموزشی هم فعالیت داشتند.

سرپرست مرکز مدیریت حرکت‌های جهادی جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: ۳۷ تیم پزشکی، ۱۸ تیم عمرانی، ۳۴ تیم فرهنگی توسط مرکز مدیریت حرکت‌های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان به مناطق محروم اعزام شدند.

محمدی یادآور شد: در فروردین امسال نیز نخستین برنامه درمانی و بهداشتی این مرکز در منطقه محروم عین دو با راه‌اندازی درمانگاه اضطراری موقت اجرا شد که یک هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ساکن آن منطقه توسط یک تیم پزشکی ۴۵ نفره ویزیت و داروی رایگان به آنها ارائه شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در نوروز ۹۷ گفت: ۲۷ گروه برای ارائه خدمات مختلف در نوروز ۹۷ ساماندهی و حمایت شدند و ۱۷ هزار نفر از متخصصان در حوزه‌های مختلف وارد خوزستان شده و از فعالیت‌های آنها به طور کامل پشتیبانی می‌کنیم.

محمدی یادآور شد: روستاییان و خانوارهای حاشیه‌نشین بخشی از اقشار آسیب‌پذیر و محروم هستند که جمعیت هلال‌احمر خوزستان با همکاری حوزه‌های داوطلبان و جوانان فعالیت‌هایی در زمینه پیشگیری، درمان و توانمندسازی محرومان دارد.

سرپرست مرکز مدیریت حرکت‌های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: علاوه بر آن یک تیم فرهنگی ۱۸ نفره در کنار این تیم پزشکی اقدام به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کردند.

وی بیان کرد: عدم حضور مجموعه‌های مردمی و مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی یکی از خلأهای فعالیت‌های جهادی در استان است.

محمدی گفت: نقش این مرکز ترغیب، هدایت و پشتیبانی از فعالیت گروه‌های جهادی و مجموعه‌های مردمی است و تیم‌هایی را به مناطق بسیار آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین اعزام کرده است.

سرپرست مرکز مدیریت حرکت‌های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان در پایان عنوان کرد: مرکز مدیریت حرکت‌های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان دو سال پیش با هدف ترویج فرهنگ همیاری و کمک به همنوع که در راستای رسالت هلال‌احمر که یکی از رسالت‌های بزرگ و پرچم‌دار توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و کم برخوردار در جامعه است تأسیس و راه‌اندازی شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار