تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشنواره بزرگ ایده خوزستان با محوریت خشکسالی
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: جشنواره بزرگ ایده خوزستان با محوریت خشک‌سالی برگزار می‌شود. 

بابک مختاری اظهار کرد: کشور ما چندین سال است که در شرایط خشک‌سالی قرار دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی استان و گرمای بیش از اندازه هوا، این خشک‌سالی در خوزستان نسبت به سایر مناطق کشور نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: پارک علم و فناوری خوزستان در درجه اول با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه خشک‌سالی، کاهش مصرف یا مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال برگزاری جشنواره بزرگ ایده خوزستان است. همچنین برای جهت دهی به ایده‌پردازان استان و کشور و به منظور معرفی ایده‌‌ها در حوزه‌های مرتبط با خشک‌سالی در زمینه‌های آب، انرژی و ریزگردها این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان درباره نحوه ثبت‌نام در این جشنواره، گفت: ایده‌پردازان تا 10 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام در جشنواره به سایت ایتاپ به نشانی www.itapf.ir مراجعه کرده و ایده‌های خود را ثبت کنند. سپس در هر شهرستان که ایده‌ها به حد نصاب 30 ایده برسد، مرحله اول جشنواره برگزار می‌شود. پس از به اتمام رسیدن این مرحله از جشنواره، تا 15 اردیبهشت‌ماه مرحله استانی در اهواز برگزار خواهد شد. 

مختاری ادامه داد: علاوه بر اینکه برای ایده‌های برتر جوایز نقدی در نظر گرفته شده است، امکان اینکه این ایده‌ها در پارک علم و فناوری خوزستان و مراکز رشد تابع آن مورد حمایت قرار گیرند وجود دارد. همچنین ایده‌هایی که قابلیت اجرایی داشته باشند می‌توانند از حمایت‌های معنوی و مادی پارک بهره‌مند شوند. امیدوارم این ایده‌های تئوری به پدیده‌هایی قابل فروش و تجاری تبدیل شوند.

وی درباره برنامه‌های جانبی این جشنواره گفت: در کنار برگزاری این جشنواره قرار است تا اوایل هفته آینده یک کمپین تشکیل شود که هدف آن ترغیب مردم به خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به شرکت در این جشنواره و فرهنگ سازی برای ایجاد فرهنگ ایده‌پروری و مصرف بهینه انرژی و مقابله با آثار ریزگردها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار