تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۶۳۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 هزار گردشگر خارجی سال 96 به شوش سفر کردند
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوش گفت: این شهرستان در سال 1396 میزبان بیش از 12 هزار گردشگر از 50 کشور جهان بوده است.

سعید دیناروند روز چهارشنبه افزود: این گردشگران بیشتر از کشورهای آلمان، ایتالیا ، چین ، ژاپن و فرانسه بودند ضمن اینکه کمترین گردشگر پارسال از کشورهای اتریش و انگلستان بوده است. 

وی گفت:این گردشگران در سفر یک روزه خود به شوش از آثار تاریخی و گنجینه های میراث فرهنگی از جمله باغ موزه ، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) دیدن کردند. 

شهر جهانی شوش در سال 1395 میزبان افزون بر 15 هزار گردشگر خارجی از 42 کشور جهان بود.
عدنان غزی فرماندار شوش نیز گفت: این شهرستان در ایام نوروز امسال میزبان 2 میلیون مسافر در قالب راهیان نور ، مسافر نوروزی و گردشگر خارجی بوده است.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود. 

شوش با آثار باستانی منحصر بفرد و 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی شوش به بهشت گردشگران معروف است. 

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است. 

این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. 

قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل بنا شده است. 

محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار