تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
حمایت از کالای ایرانی موتور اقتصاد کشور را روشن می‌کند
حمایت از کالای ایرانی موتور اقتصاد کشور را روشن می‌کندرئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در شرایط فعلی باید فضای رقابت مناسبی بین محصولات داخلی و خارجی به وجود بیاوریم به‌طوری‌که کالای داخلی از اقبال بهتری بین مردم پیدا کند و جامعه مصرف‌کننده باید از بخش تولید داخل حمایت کند که این حمایت مردم نیز اساس حرکت و موتور اقتصاد ایران است.

عباس پاپی زاده امروز اظهار کرد: مقام معظم رهبری سالانه در بحث نام‌گذاری سال و ابلاغ سیاست‌های کلان کشور هدف‌گذاری خوبی با توجه به شرایط و وضعیت کشور و سیاست‌های کلان ابلاغ می‌کنند، به‌عنوان‌مثال دریک دهه گذشته تمام شعارهای سال‌های مختلف پیرامون مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده که این امر نشان از بینش بالای مقام معظم رهبری دارد.

وی با توجه به معضلات جامعه اعم از بیکاری و تورم و رکود بازار افزود: منشأ این مشکلات عدم رعایت مسائل اقتصادی است و یک سری معضلات اجتماعی وجود دارد که تبعات آن باعث افزایش نرخ بیکاری، رکود، خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید و افزایش بزه‌های اجتماعی در جامعه شده که همه این مسائل متأسفانه ناشی از بیکاری است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: اگر بتوانیم اقتصاد کشور را از رکود خارج کنیم و تولید را رونق دهیم قطعاً نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت و در ادامه تورم نیز کنترل خواهد شد و قدرت خرید مردم بالا خواهد رفت و زمانی که قدرت خرید بالا رود تولیدات افزایش‌یافته و بسیاری از معضلات با حمایت تولیدکنندگان برطرف می‌شود.

 وی با توجه به نام‌گذاری امثال مبنی بر حمایت از کالای داخلی گفت: ایران یکی از کشورهای پرجمعیت منطقه است و یک بازار 80 میلیونی از کالاهای مختلف صنعتی، مصرفی بازار را در اختیار دارد.

پاپی زاده بیان کرد: با بررسی‌های انجام‌گرفته اگر مردم ایران از ظرفیت بازار داخلی حمایت کنند بدون شک کارخانه‌ها از رکود خارج و تولیدکنندگانی که به علت عدم فروش کالاها تعطیل‌شده بودند مجدد وارد چرخه تولید می‌شوند و اشتغال احیا می‌شود جوانان بیکار مشغول بکار می‌شوند، سن ازدواج کاهش می‌یابد و مشکلات اجتماعی نیز کمتر خواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی باید فضای رقابت مناسبی بین محصولات داخلی و خارجی به وجود بیاوریم به‌طوری‌که کالای داخلی از اقبال بهتری بین مردم پیدا کند و جامعه مصرف‌کننده باید از بخش تولید داخل حمایت کند که این حمایت مردم نیز اساس حرکت و موتور اقتصاد ایران است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: خیلی از کشورهای توسعه‌یافته را مردم کشور ما باعث پیشرفت آن‌ها شدند چراکه در حال استفاده و خرید کالا‌های تولیدی آن‌ها هستیم به‌نوعی با خرید کالای خارجی در حال کمک به تولید و اقتصاد آن کشوریم و برای آن‌ها در حال ایجاد اشتغال می‌کنیم و با حمایت از تولیدات خارج کشور مشکلات تولید را در کشور خودمان افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به حمایت مردم از موضوع حمایت از تولیدکنندگان به وظایف دولت نیز اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی هم وظایف مهمی دارند ازجمله تأمین تسهیلات مناسب، تأمین شرایط مناسب برای توسعه و رونق تولید، رفع موانع کسب‌وکار است و دستگاه‌های نظارت‌کننده باید کیفیت محصولات داخلی را رصد کرده و اگر نظارت کافی باشد کیفیت بالا رفته و گرایش مردم به سمت محصولات خارجی کمتر می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار