تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۶۳۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین چاه نفت خاورمیانه ؛ مقصد 15000 گردشگر
نخستین چاه نفت خاورمیانه ؛ مقصد 15000 گردشگرخوزنیوز: بیش از 15000 نفر میهمان نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی علاقمند به تاریخچه صنعت نفت از چاه شماره یک خاورمیانه بازدید کردند.

به گزارش خوزنیوز؛ ابوذر شجاعی برجوئی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این افراد در بازه زمانی بیستم اسفند تا هفدهم فروردین از این چاه که یکی از بخش های اصلی موزه گنجینه صنعت نفت در مسجدسلیمان است بازدید نمودند.

وی گفت: بازدید کنندگان و مسافران نوروزی در این بازدید ضمن آشنایی با تاریخچه اکتشاف و تولید نفت که برای نخستین بار در خاورمیانه در این منطقه صورت گرفت با توضیحات کارشناس مربوطه با نحوه خدمات و مشارکت های اجتماعی و اجرای پروژه های متعدد عمرانی و عام المنفعه این شرکت آشنا گردیدند.

شجاعی خاطرنشان کرد: نقشه ی راهنما از سایر اماکن و جاذبه های گردشگری شهر مسجدسلیمان نیز بمنظور تسهیل در تردد مسافران و گردشگران از سوی این روابط عمومی تهیه و منتشر گردید که با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری میان گردشگران توزیع گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در تاریخ 5 خرداد 1287 خورشیدی مطابق با 26 می 1908 میلادی در عمق 360 متری زمین در منطقه مسجدسلیمان به ثمر رسید و تاریخ فعالیت صنعت نفت ایران از آن لحظه رقم خورد و آغاز شد.

متعاقب تولید نفت از این چاه ، تأسیسات مورد نیاز جهت فرآورش نفت از قبیل کارخانه تقطیر، کارخانه گوگرد سازی ، پالایشگاه ، کارخانه تولید برق و ... در این شهر احداث شد که با گذشت 109 سال از آن زمان با تصویب و اجرای طرح احداث موزه گنجینه نفت در زادگاه نفت در کنار چاه شماره یک بعنوان اجزای اصلی این پارک موزه بشمار می روند.
:
:
:
آخرین اخبار