تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۶۳۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرنده‎‎نگری خوزستان زیر ذره‌بین سوئدی‌ها
پرنده‎‎نگری خوزستان زیر ذره‌بین سوئدی‌هاگروه پرنده‎شناس سوئدی با هدف بازدید از گونه‎ها و ظرفیت‎های شاخص پرنده‎نگری خوزستان امروز چهارشنبه 22 فروردین 97 وارد استان شدند. 
 
این تور متشکل از ۱۳نفر با ملیت سوئدی به سرپرستی هانس مگنوس اولمن همراه با کارشناس باتجربه پرنده‎نگری، احسان طالبی، توسط مرکز طبیعت‎گردی مارکوپولو به مدیریت کیانوش محرابی در حال اجرا است.
 
این گروه سفر خود را از تهران آغاز کردند و پس از بازدید از جاذبه‎ها و پرندگان شاخص کویری استان‎های کاشان، اصفهان و شیراز، برای تماشای ظرفیت‎های پرنده‎نگری بوشهر و بندر گناوه به این دو شهرستان سفر کردند.

این گروه امروز چهارشنبه 22 فروردین‎ 97 وارد استان خوزستان شدند و قرار است به مدت چهار روز در تالاب شادگان، دز و کرخه به جستجوی پرندگان و بازدید از جاذبه‎های پرنده‎نگری بپردازند.
 
پروفسور هانس مگنوس یکی از پرنده‎شناس‌های مطرح بین‎المللی با ملیت سوئدی است که سال‎ها است در زمینه‌ پرندگان دنیا تحقیق می‎‎کند و به عنوان پرنده‌شناس سرپرستی گروه‎های پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری زیادی را از اروپا به سراسر دنیا بر عهده داشته است.
 
او اولین بار در سال ۱۳۸۲ به ایران سفر کرد و از آن پس تاکنون از مناطق بسیاری در ایران بازدید کرده و در پروژه‌های تحقیقاتی سازمان حفاظت محیط زیست با کارشناسان ایرانی همکاری زیادی داشته است.
 
استان‎های خوزستان، هرمزگان، سمنان و ‌گلستان به دلیل داشتن گونه‎های پرندگان شاخص متنوع بیشتر هدف سفرهای این پرنده‎شناس سوئدی بوده است.
 
او تاکنون بیش از شش بار با گروه‎های پرنده‌نگر با ملیت‌های سوئدی، نروژی، هلندی و غیره به استان خوزستان سفر کرده و بیشتر بازدیدهای‎شان اطراف رودخانه‌های دز و کرخه بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار