تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۶۳۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان:
خسارت خشکسالی به کشاورزان پرداخت شود
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان گفت: دولت یا بیمه تلاشی انجام دهند تا خسارات وارد شده به کشاورزان در شادگان به آن‌ها پرداخت شود، زیرا امسال عدم تامین مورد نیاز کشاورزان، خسارات سنگینی به کشت‌های آن‌ها وارد کرد و بسیاری از کشت‌ها از بین رفتند.

جبار حمادی اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط بارشی و تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه شادگان، پیش بینی می‌کنیم که حدود 15 تا 17 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط کشت کلزا، پیش بینی می‌کنیم که حدود 300 تن کلزا از کشاورزان شادگانی خریداری شود و محصول جو کشت شده نیز به صورت محلی توسط کشاورزان به فروش می‌رسد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: امسال حدود 80 درصد کشت‌های اراضی رودخانه جراحی از بین رفته است و در این زمینه انتظار داریم که خسارت کشت‌های این حوضه که به علت عدم تامین آب از بین رفته‌اند به کشاورزان پرداخت شود.

حمادی بیان کرد: دولت یا بیمه تلاشی انجام دهند تا خسارات وارد شده به کشاورزان در شادگان به آن‌ها پرداخت شود، زیرا امسال عدم تامین آب مورد نیاز کشاورزان، خسارات سنگینی به کشت‌های آن‌ها وارد کرد و بسیاری از کشت‌ها از بین رفتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده، گندم پاییزه را از دست دادیم و در این شرایط نخیلات شادگان به آب نیاز شدیدی دارند و این مساله می‌طلبد رهاسازی آب به سرعت انجام شود تا نخیلات باقی مانده در شادگان از بین نروند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار