تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۶۳۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهرآبادان:
ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آبادان علنی شده است
رئیس شورای اسلامی شهرآبادان گفت: تخلفات ساختمانی که در گذشته به‌صورت پنهان و شب سازی صورت می‌گرفت اکنون روزانه، علنی و در مقابل دیده مسئول و غیرمسئول رخ می‌دهد.

حسن کمری امشب ضمن انتقاد از اوضاع ناهنجار ساخت‌وساز در آبادان، اظهار کرد: انجام گسیختگی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز به یک تهدید جدی برای شهرآبادان تبدیل‌شده است.

وی افزود: متأسفانه قبح و ترس ساخت‌وسازهای غیرمجاز از بین رفته است، این عمل خلاف قانون و اخلاق اگر در گذشته به‌صورت مخفیانه انجام می‌شد اکنون به‌صورت روزانه و علنی و در انظار مدیران و مسئولان صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: از مسئولان اداره مسکن و شهرسازی، مدیران مناطق شهرداری و نیروی انتظامی انتظار داریم با استفاده از ابزار قانونی با این ناهنجاری و نقض آشکار قانون برخورد کنند.

وی گفت: به همین منظور هفته آینده جلسه‌ای با حضور دادستان و رئیس دادگستری آبادان و سایر مدیران مرتبط با این موضوع برگزار خواهیم کرد تا زوایای پیدا و پنهان ساخت‌وسازهای غیرمجاز موردبررسی قرار گیرد و برای برخورد جدی با آن، تصمیماتی گرفته شود. بنده امیدوارم در این جلسه به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

کمری عنوان کرد: از مردم شریف و مؤمن آبادان نیز می‌خواهیم به حرمت اعتقادات مذهبی و شرعی، برای رفع این معضل همکاری و همراهی کنند.

وی افزود: در ساخت‌وسازهای غیرمجاز، علاوه بر تعرض به املاک شخصی و زمین‌های دولتی، ایمنی و مهندسی ساختمان نیز رعایت نمی‌شود. ضمن اینکه وقتی قبح قانون‌شکنی و ناهنجاری از بین رود، امنیت سرمایه‌گذاری نیز تهدید می‌شود. اوج بحران در یک شهر، برخورد نکردن با این دست پدیده‌ها و یا حمایت از اقدام کنندگان است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: از مسئولان ارشد شهرستان می‌خواهیم در تصمیم‌گیری و برخورد قاطع با زمین‌خواران و عاملان ساخت‌وسازهای غیرمجاز، فوق‌العاده بودن مسئله را در نظر بگیرند به‌نحوی‌که برخورد با آنان برای سایرینی که در فکر این تخلف هستند، عبرت باشد.

وی گفت: از شهرداری آبادان نیز خواسته‌شده با تشکیل ستادی ویژه و تقویت پلیس ساختمان و اجراییات ساختمانی، به مقابله و ریشه‌کن کردن این معضل بپردازد.

کمری در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعات اخیر مطرح‌شده درباره تغییر شهردار آبادان نیز اظهار کرد: شهردار آبادان با جدیت و با حمایت شورا، در حال انجام‌وظیفه است و چنانچه شورا مصلحت شهر را تغییر مدیریت شهری بداند، به‌طور رسمی آن را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: بدون اعلام رسمی شورا، هر آنچه بر اساس حدس و تفسیر و یا از روی غرض در فضای مجازی گفته می‌شود شایعه است و مردم به آن توجه نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: البته این به معنای تذکر ندادن یا چشم بستن بر روی اشتباهات و یا کوتاهی برخی مدیران شهرداری نیست و شورا در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار