تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۶۳۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان :
هشت میلیون ساعت آموزش در خوزستان انجام شد
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: پارسال هشت میلیون و 397هزار و847 نفر ساعت آموزش مهارتی فنی وحرفه ای در مراکز دولتی فنی و حرفه ای استان با هدف بسترسازی برای اشتغال جوانان جویای کار استان انجام شد.

عبدالنبی سواعدی پنجشنبه در نشست مدیران آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های استان اظهار کرد: این میزان آموزش فنی و مهارتی در 38 مرکز ثابت دولتی با بیش از300 کارگاه آموزشی به صورت رایگان به جوانان استان ارائه شد.
 
به گفته وی میزان ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در استان در مقایسه با سال 1395 حدود هفت درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان افزود: آموزش های ارایه شده بخش دولتی شامل مراکز ثابت دولتی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز ASD ، صنعت ساختمان و سایر تفاهم نامه های منعقده بوده است. 

سواعدی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان با 38 مرکز ثابت، حدود 290 کارگاه ثابت، 20 کارگاه در پادگان، 18 کارگاه در ندامتگاه، 85 کارگاه روستایی و 65 تیم سیار،14 مرکز آموزشی جوار و بین کارگاهی، 12 کارگاه جوار دانشگاه ، آموزش رایگان متناسب با نیاز بازار کار ارایه می دهد. 

وی افزود: 2 مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه ای در اهواز و دزفول با تعداد حدود 950 دانشجو در12رشته کاردانی و کارشناسی مشغول تربیت نیروی تکنسین و کاردان می باشند. 

سواعدی ادامه داد: تعداد بیش از600 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در بخش غیردولتی با ظرفیت آموزشی 11میلیون نفر ساعت در سال ، وظیفه توانمندسازی نیروی ماهر و متخصص را در استان برعهده دارند. 

وی تصریح کرد: آموزش های مهارتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استانداردهای بین المللی اجرا تا بسترلازم را برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال فراهم شود.

سواعدی با اشاره به اینکه یکی از علل بیکاری جوانان جویای کار، فقدان مهارت است اظهار کرد: این اداره کل آمادگی اجرای آموزش مهارتی منجر به اشتغال مطابق با نیاز بازار کار هر منطقه را دارد. 

سواعدی تاکید کرد: هیچ حفظ کرامتی بالاتر از توانمندسازی نیروی انسانی وجود ندارد که منجر به اشتغال و کسب درآمد برای خانواده شود. 

سواعدی خواستار فراهم کردن فرصت های لازم برای توسعه آموزش فنی وحرفه ای دربخش دولتی وسرمایه گذاری مهارتی برای راه اندازی آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای برای اشتغال مستقیم و تربیت نیروی آماده برای ورود به بازارکار دررشته هایی نظیرخیاطی و آرایش و پیرایش زنانه شد.

وی ابراز امیدواری کرد مدیران شهرستانی آموزش فنی و حرفه ای در استان امسال با برنامه ریزی و ارائه ایده های نو بتوانند از سرمایه عظیم انسانی برای تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی استفاده کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار