تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۶۳۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان به لحاظ اقلیمی شرایط مناسبی ندارد
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: خوزستان به لحاظ اقلیمی شرایط مناسبی ندارد.

شورای راهبری توسعه مدیریت استان خوزستان امروز با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و جمعی از مدیران و روئسای استانی برگزار شد که کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان در این جلسه اظهار داشت: خوزستان به لحاظ اقلیمی شرایط مناسبی ندارد.

وی به ثبت رکوردهای جهانی گرمای هوا در خوزستان اشاره کرد و افزود: ریزگردها این روزها به صاحبخانه‌های دائمی خوزستانی‌ها تبدیل شده‌اند و اثرات قابل توجهی به منابع انسانی از جمله مهاجرت نخبگان و نیز بر تولیدات استان دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان بیان کرد: گردوخاک در خوزستان علاوه بر داشتن بار روانی منفی برای مردم سبب تحمیل هزینه‌هایی در بسیاری از بخش‌ها از جمله زیرساخت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان با 16.5 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی 14.5 درصد کل تولید کشاورزی کشور را فراهم می‌کند، گفت: باید این میزان را با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده به 27 میلیون تن تولید برسانیم.

چنگلوایی علاوه بر اینکه خواستار ارتقا ساختار تشکیلات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شد عنوان کرد: برخی از تولیدات کشاورزی در خوزستان کارکرد ملی دارند به طوری که خوزستان 50 درصد صادرات خرمای کشور را دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار