تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۳۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
700هزار هکتار کانون گرد و غبار درخوزستان وجود دارد
نزدیک به 700هزار هکتار کانون گرد و غبار رسی و فرسایشی در خوزستان وجود دارد که پارسال از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای به این مقوله داده شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نزدیک به 700هزار هکتار کانون گرد و غبار رسی و فرسایشی در خوزستان وجود دارد که پارسال از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای به این مقوله داده شده است.

احمد رضا لاهیجان زاده پنجشنبه در شورای اداری خوزستان در سالن شهید هاشمی استانداری با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد بیان کرد: برای سال 1397اعتباری معادل 150میلیون دلار برای مقابله با گردو غبار پیش بینی شده است.

وی گفت:در گذشته وقتی از مشکلات خشک شدن تالاب هایی چون هورالعظیم یا وجود کانون های گرد و غبار صحبت می شد همه فکر می کردند که این موضوع تنها مشکل سازمان محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی یا استانداری است اما تبعات این معضلات گریبان گیر همه حوزه های مختلف استان مانند گردشگری، سلامت و بهداشت مردم، تحصیل و آموزش دانش آموزان و دانشجویان ، مهاجرت نخبگان از خوزستان، تولید و ... شده است.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم مقابله با 700 هزار کانون گرد و غبار تنها توسط دولت انجام شود بلکه همه شرکت های بزرگ اقتصادی باید به این حوزه ورود کنند.

لاهیجان زاده ادامه داد: اگر در ماهشهر منطقه ویژه این شهرستان و 20 پتروشیمی فعال مقابله با بخشی از معضل را به عهده بگیرند یا در آبادان و خرمشهر منطقه آزاد عهده دار بخش دیگری شوند یا شرکت مناطق ملی نفتخیز جنوب و شرکت مهندسی توسعه نفت به کانون های گرد و غبار اطراف شرکت های خود رسیدگی کنند با سهولت بیشتری می توانیم با این معضل مقابله کنیم.

یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیز بیان کرد: در بیشتر موارد حل مشکل بیکاری را درون دولت جستجو می کنیم این در حالی است که با مشارکت مردم می توان مشکل بیکاری را حل کرد.

همایون یوسفی افزود: ارزان ترین حوزه ای که می توان در آن اشتغال ایجاد کرد حوزه خدمات شهری است که در خوزستان تنها 25 درصد مشاغل مربوط به حوزه خدمات است.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، ارتباط با بازار جهانی و آموزش نیروی انسانی بر اساس نیاز بازار خوزستان را از جمله راهکارهای ایجاد اشتغال در این استان عنوان کرد.

وی اعطای وام و تسهیلات را راه مناسبی برای ایجاد اشتغال ندانست.

یوسفی افزود: خوزستان دولتی ترین اقتصاد کشور را دارد و به همین منظور برای ایجاد شغل در استان با مشکلاتی روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: پرداخت حق بدی آب و هوا می تواند در ماندگاری کارکنان دولت در خوزستان موثر باشد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
این کانونهای گرد وغبار رو به ژاپنی ها بسپارین اگه مشکلی موند
:
:
:
آخرین اخبار