تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۶۳۶۷۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
خوزستان سال گذشته ۲۳۵ روز هوای ناسالم را تجربه کرد / ۸۰ هزار نفر از خوزستان مهاجرت کردند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اعلام این خبر که بر اساس سرشماری سال ۹۵ خالص مهاجرت به خوزستان منفی ۸۰ هزار نفر است، بیان کرد: عمده مهاجران از استان، نخبگان علمی، دانشگاهی و یا مالی هستند / خوزستان سال گذشته ۲۳۵ روز هوای ناسالم را تجربه کرد که این امر علاقه با ماندگاری در استان را کاهش می دهد
خوزستان سال گذشته ۲۳۵ روز هوای ناسالم را تجربه کرد / ۸۰ هزار نفر از خوزستان مهاجرت کردندرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: خوزستان سال گذشته ۲۳۵ روز هوای ناسالم را تجربه کرد که این امر علاقه با ماندگاری در استان را کاهش می دهد.

امید حاجتی در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: دغدغه های مدیریت و نظام مدیریتی استان نیازمند یک حمایت فرامنطقه ای و ملی است؛ ساختار اداری، تشکیلاتی و سطح اختیاراتی که در سطح استان وجود دارد، استانداری و تشکیلات اداری را در ارائه مطلوب خدمات با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: استان خوزستان از لحاظ مساحت در رتبه ۱۰ و از لحاظ جمعیت در رتبه پنجم کشور قرار دارد؛ از نظر این دو شاخصه معادل ۶ استان کشور ایران هستیم.

حاجتی با اشاره به اینکه از نظر وسعت و جمعیت نیازمند نگرش جدید و البته متفاوت از سایر استان ها هستیم، تصریح کرد: تقویت تشکیلات اداری خوزستان باید از قبل انجام و نسبت به افزایش تفویض اختیارات نیز اقدام می شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به وجود ۷۳۱ کیلومتر مرز آبی و خاکی در خوزستان ادامه داد: ۶۲۱ کیلومتر سواحل دریایی داریم و از نظر مرزی و ارزش صادرات نفتی هم رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده ایم. در خوزستان هشت بندر داریم که چهار مورد آن بین المللی است؛ همچنین ۶ فرودگاه فعال در استان هستند که دو موردش بین المللی است.

حاجتی با اشاره به اینکه در خوزستان ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی که ۵۱ واحد آن فعال است، بیان کرد: در زمینه کشاورزی در بخش های مختلف تولید محصولات استراتژیک مقام اول کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان هرچند که بیشترین اراضی آبی را داریم ولی سهم ما در ارزش افزوده آنقدر که باید نیست، یادآور شد: ۸۳ درصد تولیدات نفت و ۱۶ درصد تولید گاز را در کشور داریم که با توسعه میادین غربی سهم ما در کشور ارتقا پیدا می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری خوزستان ظرفیت های بسیاری داریم، گفت: تنها استان کشور هستیم که سه اثر ثبت جهانی دارد ولی به دلیل سایه سنگین نفت بحث گردشگری نتوانسته آنقدر که باید توسعه پیدا کند. در گردشگری مذهبی رویداد اربعین را داریم و در نهایت به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس شرایط گردشگری سلامت در استان خوزستان خیلی خوب فراهم است.

حاجتی با بیان اینکه به دنبال کوتاه کردن فرآیندها و تسهیل در انجام امور هستیم، ادامه داد: باید با یک نگرش جدید در حوزه تفویض اختیارات و تمرکززدایی وارد شویم تا دیگر انجام امور زمان زیادی نیاز نداشته باشد. استان خوزستان با توجه به نقشی که در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور دارد و همچنین با توجه به مزیت های خدادادی نیازمند یک بازنگری در حوزه مدیریت و تفویض اختیار است.

وی خطاب به انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تقاضا داریم همانطور که بخشی از منابع اعتباراتی کشور توسط استان اداره می شود، در عین حال بخشی از درصد استخدامی استان را شورای راهبردی مدیریت کند.

حاجتی در خصوص چالش مهاجرت از خوزستان گفت: مسئله مهاجرت در حدی مثل بیکاری طبیعی است ولی وقتی از حد گذشته و منجر به خروج نخبگان شود، طبیعتا مسئله جدی و باید به آن ورود پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اعلام این خبر که بر اساس سرشماری سال ۹۵ خالص مهاجرت به خوزستان منفی ۸۰ هزار نفر است، بیان کرد: عمده مهاجران از استان، نخبگان علمی، دانشگاهی و یا مالی هستند؛ حتی تعدادی از کسانی که با مجوز استخدامی و آزمون جذب خوزستان می شوند بلافاصله با تماس از مرکز به استان های دیگر منتقل می شوند.

حاجتی گفت: تنوع فرهنگی، معضلات مرزنشینی و همجواری با کشورهای همسایه، شرایط نامساعد جوی که اخیرا گرد و غبار به شدت به آن افزوده شده همه دلایلی هستند که نمی توان جلوی تقاضای مهاجرت و خروج نیروهای نخبه استان را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل توسعه در دنیا نیروی انسانی است، اضافه کرد: متأسفانه از این موضوع رنج می بریم و انواع و اقسام پروازی ها را در خوزستان تجربه کردیم که یکی از دلایل اصلی آن ایجاد نشدن مشوق های لازم برای نگهداشت نیروهای نخبه در استان است.

حاجتی با اعلام این مطلب که در سال ۹۶ متأسفانه ۷۰ روز دمای بالای ۴۹ درجه را تجربه کردیم، خبر داد: متأسفانه با رشد ۶۰ درصدی در تعداد روزهای ناسالم سال گذشته مواجه هستیم که ۲۳۵ روز ناسالم در سال گذشته داشتیم که از این بین ۳۴ روز آن حاد بوده است. برای اینکه بتوانیم شرایط نامناسب شتاب مهاجرت از استان را مدیریت کنیم، انتظار افزایش حقوق کارکنان را داریم. موضوع بعدی در اولویت قرار گرفتن استان برای بازنشستگی بیش از موعد و همچنین اینکه در اعطای مجوزهای استخدامی به خروجی های استان توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: بیشترین مصرف برق استان خوزستان در روزهای با گرمای هوای بالای ۴۹ درجه است که برای این موضوع پیشنهاد استفاده از تعطیلات تابستانه را داریم که علاوه بر این کاهش تأثیرات بسیاری هم دارد. تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص واگذاری خانه های سازمانی باعث کاهش یکی از مشوق ها برای کارکنان شده است؛ وقتی حقوق یکسان باشد و خانه سازمانی هم نباشد دیگر کدام عقل سلیمی علاقه به ماندگاری در استان دارد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
2
مسلما 80 هزار نفر بیشتر بوده هرکس پیش ما میاد برای خرید یا ی خونه در کرج داره یا شاهین شهر یا هزار تا جای دیگه و بعضی وقتها برای گذراندن و قت و دیدن فامیل آن هم در زمستان و اوائل بهار به اهواز میاند .خیلی بیشتر از 80 هزار نفر است
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
1
حرف های بجا و درستی زدن ایشون و کلی حرف نزده دیگه هم هست که میتونستن بزنن
وضعیت بیمارستتان هایی مثل امام و گلستان که بیشتر شبیه زمان جنگ هستن تا قرن 21
وضعیت مراکز حقوقی و دادگاه ها و نیروی انتظامی و کلانتری ها که دیگه نگو نپرس
وضعیت بازار آشفته و بی سر و صاحاب که هر کی به هر کیه و قیمت ها بی صاحاب و بازرسی هم نیست
اوضاع خراب حقوق ها و اینهمه گرما و گرد و خاک و خشکاندن کارون و هزار تا کوفت و زهر ماری دیگه که عرصه رو برای مردم تنگ کرده
بله باید رفت به شهرهای که آدم حداقل حسابت کنن
مهاجرت فقط و فقط
ناشناس
|
QATAR
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
((حاجتی گفت: تنوع فرهنگی، معضلات مرزنشینی و همجواری با کشورهای همسایه، شرایط نامساعد جوی که اخیرا گرد و غبار به شدت به آن افزوده شده همه دلایلی هستند که نمی توان جلوی تقاضای مهاجرت و خروج نیروهای نخبه استان را بگیریم.))
منظورش از عبارات بالا چیه؟
پاسخ ها
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
واضحه دیگه منظورش اینه که این دلایل دست به دست هم دادن که مردم خوزستان و اهواز مخصوصا مهاجرت کنن به بقیه شهرها.واضحه خو
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
چرا میاید کرج ، اهواز خیلی خوبه ، نیاید بیرون بمونید اهواز ، برید آبادان سوسنگرد اونجا تازه بهتره
مختار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
اهواز اگه صاحاب داشت میشد اصفهان دوم یا حداقل اندازه شیراز رشد میکرد
این شهر نفرین شده چشه؟
ایراد از چیه ؟
:
:
:
آخرین اخبار