تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۶۳۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش:
نرخ اجاره بهای اراضی کشاورزی دولتی 5 برابر شده است
رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش با بیان این‌که در دو سال گذشته نرخ اجاره بهای اراضی دولتی به یکباره حدود 5 برابر بیشتر شده است، گفت: ما خواستار آن هستیم مسئولان برای جامعه کشاورزی نارضایتی ایجاد نکنند تا این قشر زحمتکش بتواند با دغدغه کمتری به تولید بپردازد.

عبدالرحيم رحیمی نیا با اشاره به بحث اجاره اراضی دولتی به کشاورزان، اظهار کرد: متاسفانه در دو سال گذشته اجاره اراضی دولتی به یکباره حدود 5 برابر بیشتر شده است.

وی افزود: سال گذشته با پیگیری‌هایی که تشکل‌ها و انجمن‌های کشاورزی انجام دادند، نرخ اجاره کاهش داده شد اما امسال نیز کشاورزان شاهد 5 برابر شدن نرخ اجاره اراضی دولتی هستند و این مساله باعث وارد شدن فشار روحی، روانی و اقتصادی به کشاورزان شده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش تصریح کرد: این موضوع را از طریق نمایندگان مجلس، فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی پیگیری و عنوان کرده‌ایم که با این وضعیت نارضایتی شدیدی میان کشاورزان به وجود می‌آید زیرا در استان خوزستان و به خصوص شهرستان شوش، مردم کشاورز هستند و این مساله با توجه به شرایط اقتصادی برای آن‌ها مزید بر علت شده است.

رحیمی ‌نیا عنوان کرد: از یکسو شاهد بالا رفتن نرخ اجاره بهای اراضی کشاورزی دولتی هستیم و از سوی دیگر بحث تورمی این مساله است که هزینه‌های تولید را افزایش داده است. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعلام نشدن نرخ تضمینی محصولات کشاورزی و متناسب نبودن قیمت خرید با نرخ تورم، مسایلی هستند که باعث بروز مشکلات فراوانی برای کشاورزان شده است.

رحیمی نیا با بیان این‌که این مسایل تاثیر مستقیمی بر روی تولید کشاورزان دارد، گفت: ما خواستار آن هستیم مسئولان برای جامعه کشاورزی نارضایتی ایجاد نکنند تا این قشر زحمتکش بتوانند با دغدغه کمتری به تولید بپردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار