تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندارهویزه خبر داد:
وجود 80 کیلومتر نوار مرزی مشکوک به مین در هویزه
فرماندار هویزه با اشاره به شناسایی 12 مورد مناطق مشکوک به آلودگی مین در هویزه گفت: در شهرستان هویزه 80 کیلومتر نوار مرزی مشکوک به آلودگی مین وجود دارد.

ناظم ثبوتی در نشست هماهنگی پاکسازی اراضی آلوده به مین که امروز (26 فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:  در سال 95 در شهرستان هویزه در یک حادثه انفجار مین یک کشاورز با گذاشتن پا روی مین قطع عضو شد. این حادثه در اراضی کشاورزی تحت تسطیح شرکت آب و خاک رخ داد. همچنین در مردادماه سال گذشته یک روستایی اهل روستای بنی‌نعامه در حادثه انفجار مین قطع عضو شد.

وی افزود: تقریبا سه دهه از پایان دوران دفاع مقدس می‌گذرد و در این سال‌ها کارهای زیادی انجام شد اما هنوز اراضی مشکوک به آلودگی به مین در هویزه وجود دارد.

فرماندار هویزه با بیان اینکه این شهرستان130 کیلومتر مرز آبی و خاکی دارد، گفت: در شهرستان هویزه 80 کیلومتر نوار مرزی مشکوک به مین وجود دارد.

ثبوتی بیان کرد: در گزارشی که اخیرا ارائه شد 12 مورد مناطق مشکوک به آلودگی به مین را اعلام کردیم که یکی از این موارد 80 کیلومتر نوار مرزی شهرستان هویزه با کشور عراق است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های شرکت‌های مختلف از جمله شرکت‌های نفتی در هویزه بیشتر شده است. در حال حاضر بیش از 120 شرکت در شهرستان هویزه مستقر هستند و 76 درصد از مناطق نفتی غرب کارون در این شهرستان قرار دارد و این آمار نشان می‌دهد که منطقه بسیار گسترده است بنابراین نیاز است توجه جدی شود تا کسانی که در این مناطق فعالیت می‌کنند دچار حادثه ای نشوند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار