تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از سه میلیون لیتر الکل در خرمشهر تولید شد
مدیر بازرگانی واحد الکل سازی خرمشهر با اشاره به ظرفیت تولید روزانه 10 هزار لیتر الکل دراین واحد گفت: سال گذشته 3.5 میلیون لیتر الکل96 درصد در این واحد صنعتی تولید شد.

منصور خواجه زاده یکشنبه اظهار کرد : الکل تولید شده در واحد صنعتی الکل سازی خرمشهر به عنوان ماده اولیه در مصارف داروسازی، بیمارستان ها، حلال ها، سرکه سازی و تولید عطر ، ادکلن و اسپری خوشبو کننده به کار برده می شود.

وی تولید محصول سرکه خوراکی کارامل دار و سفید، ژل ضدعفونی کننده دست و ژل آتش زا از دیگر محصولات واحد صنعتی الکل سازی خرمشهر نام برد و افزود: روزانه 10 هزار لیتر سرکه خوراکی،2 تن ژل ضدعفونی کننده و پنج تن ژل آتش زا در این واحد تولید می شود.

خواجه زاده با اشاره به اشتغالزایی 80 نفر در واحدصنعتی الکل سازی خرمشهر راه اندازی خط گازی CO2 را از برنامه های آینده این واحد عنوان کرد و گفت: به منظور راه اندازی خط گازی CO2 اعتباری معادل 40 میلیارد ریال مورد نیاز است.

خواجه زاده با بیان اینکه با راه اندازی این خط گازی 20 نیروی جدید به کارگیری می شوند، گفت: تولید یخ خشک ویژه جا به جایی اعضای بدن در بیمارستان ها، سمپلاس ( مواد پاک کننده واحدهای صنعتی حساس) و اسپری خوشبوکننده، از برنامه های آتی این واحد صنعتی است.

وی به احداث تصفیه خانه پساب طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه پساب واحد صنعتی الکل سازی خرمشهر با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

خواجه زاده با بیان اینکه 70 درصد پساب غلیظ شده به عنوان تامین سوخت مورد نیاز دیگ های بخار این واحد استفاده می شود،گفت: 30 درصد دیگر آب تصفیه خانه را می توان برای مصارف دیگر این واحد استفاده کرد .

وی در بخش دیگری علت صادر نشدن محصولات الکل سازی خرمشهر را نوسانات ارز عنوان کرد و گفت: نوسانات ارز، کمبود تامین مواد اولیه (ملاس نیشکر) ، رقابت کردن با کالای صادراتی چین و پاکستان از مهمترین عوامل صادر نشدن محصولات الکل سازی خرمشهر است.

خواجه زاده، نبود تصفیه خانه شهرک صنعتی از مشکلات اساسی واحد های صنعتی بیان کرد و گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمشهر به صورت کامل و اصولی برای واحدهای موجود راه اندازی نشده و سرریز شدن استخرها باعث آلودگی و آزادسازی بوی بد در هوا می شود.

واحد صنعتی الکل سازی خرمشهر از سال 79 با ظرفیت تولید روزانه 10 هزار لیتر الکل 96 درصد و به کارگیری 80 نیروی بومی فعالیت خود را در شهرک صنعتی این شهر آغاز کرد.
بنا به این گزارش از 82 واحد صنعتی در خرمشهر 35 واحد فعال، 13 واحد نیمه فعال و 34 غیر فعال وجود دارد.

35 واحد فعال در زمینه تولید مواد غذایی، روغن خام خوراکی و لبنی،مکمل های دارویی و غذایی، بهداشتی و مواد شوینده،گاز مایع، فرآوری محصولات دریایی، بسته بندی خرما، ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، دوخت لباس کار، ساخت کولرهای گازی، فولاد در شهرک صنعتی فعالیت دارند.

همچنین شرکت های ساخت سکوهای نفت و گاز دریایی، کشتی سازی ، تعمیر کشتی و شناور ، تلفن همراه، رینگ خودرو سبک و سنگین، پاکت های پلاستیکی و بازیافت کاغذ از دیگر شرکت های فعال در شهرستان خرمشهر است.

شهرک صنعتی خرمشهر در پنج کیلومتری خرمشهر واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار