تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۶۳۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب‌ شور و بی‌کیفیت با قبض‌های سرسام‌آور برای مردم بندر هندیجان
آب‌شور و بی‌کیفیت را برای مردم محروم و مظلوم هندیجان در لوله‌های قدیمی با هزار منت می‌فرستند و از آن‌ طرف قبض‌های سرسام‌آور با نرخ تحویل آب شیرین، سالم، بهداشتی، باکیفیت، عوارض، مالیات و دیگر نرخ نامه‌های عجیب‌ و غریب محاسبه می‌کنند.

آب شرب مردم هندیجان از رودخانه زهره تأمین می‌شود و این رودخانه چندین سال است که توسط بالادستی‌ها و با مدیریت نامناسب متولیان خشک‌ شده است ولی اندک آبی که پشت سد آسک است برای مردم محروم هندیجان ارسال می‌شود.

آب رودخانه در پشت سد آسک با شوری بالا و به‌ صورت بی‌کیفیت روانه شهر هندیجان به نام آب شرب سالم می‌شود. در حالی‌ که مسئولان این آب را شیرین، مناسب، باکیفیت تلقی می‌کنند که هیچ منزلی در هندیجان بدون خرید آب شیرین از بیرون نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

در حال حاضر آب رودخانه زهره فقط مد دریا و زه زمین‌های اطراف است که در آن می‌ریزد و این آب جاری EC بسیار بالایی داشته که هیچ جنبنده‌ای تمایل خوردن آن را ندارد. متأسفانه آبزیان این رودخانه به سبب نبود تنفس و آب سالم به‌صورت گروهی از بین رفته و نابود می‌شوند.

باید از مسئولان سؤال کرد با توجه به پمپاژ آب‌شور رودخانه زهره به منازل مردم و از طرف دیگر این آب حتی برای شستن صورت هم مناسب نیست و به‌عنوان آب شرب روانه لوله‌های شهر می‌شود چرا در قبض‌های آب نرخ آب سالم، بهداشتی و باکیفیت دریافت می‌کنید؟

مسئولان پاسخ دهند در حساس‌ترین موقع سال آب هندیجان قطع شود و مردم، مسافران را بشدت دچار سردرگمی کند، علت پیش‌بینی نکردن این حادثه مهم چیست؟ چه کسی و یا کسانی مسببان این حادثه بزرگ هستند؟

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری اصل امام‌ جمعه هندیجان اظهار داشت: این‌گونه صدور قبض‌ها برای مردمی که آب‌شور و بی‌کیفیت مصرف می‌کنند ظلم است. ما در دیگر شهرهای کشور شاهد این‌گونه مشکلات آب و هزینه‌های گزاف نیستیم.

وی افزود: مسئولان استان خوزستان از جمله استاندار خوزستان، نماینده مردم در مجلس، رئیس سازمان آب و برق خوزستان باید تلاش کنند قبض‌های آب مردم هندیجان را کاهش یا کلاً ببخشند. چرا که این آب مناسب نیست که مصرف می‌شود.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: مسئولان باید انصاف داشته باشند، با توجه به کمبود و شوری آب باید مردم را ملاحظه کنند و مبالغ قبوض را کاهش دهند. مردم هندیجان محروم از همه لحاظ هستند.

وی گفت: مسئولان در این وضعیت وخیم آب به مردم هندیجان عیدی بدهند و مبالغ قبوض را ضمن کاهش و در برخی موارد کلاً ببخشند. اصلاً این آبی که در لوله‌های شهری جاری است قابلیت آشامیدن ندارد. متأسفانه مسئولان با قوانین خود این موارد پرداختی‌ها را به ما تحمیل می‌کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار