تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهمنامه یکهزار میلیارد ریالی برای عمران خرمشهر
شهردار خرمشهر گفت: تفاهمنامه ای به ارزش یکهزار میلیارد ریال بین شهرداری خرمشهر و منطقه آزاد اروند منعقد شد.

داود دارابی یکشنبه شب در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه محور این تفاهمنامه را عمران شهری خرمشهر بیان کرد و افزود: تکمیل پروژه ساحل سازی رودخانه کارون، اجرای پروژه بهسازی معابر و آسفالت منطقه 90 هکتاری مسکن مهر، کوی کارمندان، کوی طالقانی، احداث ایستگاه آتش نشانی، از مفاد تفاهمنامه منطقه آزاد اروند در سال جاری است.

وی ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های عمرانی خرمشهر کار اجرایی این پروژه ها در سوم خرداد سال جاری آغاز شود.

دارابی، میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث زیرساخت های خرمشهر را 40 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در مجموع برای احداث زیرساخت ها، روساخت ها، شبکه های دفع آب های سطحی ، بهسازی معابر و زیباسازی شهر خرمشهر 40 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی تعریض پل آزادی خرمشهر را از برنامه های آتی شهرداری این شهر نام برد و گفت: هم اینک با مشارکت منطقه آزاد اروند و شرکت پل سازی هگزا طرح مطالعاتی تعریض پل آزادی(قدیم) خرمشهر در دست انجام است.

دارابی با بیان اینکه حق آلایندگی ناشی از پالایشگاه آبادان به وزارت اقتصاد و دارایی واریز می شود، گفت: با توجه به اینکه این پالایشگاه در مرکز شهر آبادان قرار دارد، 60 درصد حق آلایندگی متعلق به شهر آبادان است.

شهردار خرمشهر گفت: ماهانه 15 تا 20 میلیارد ریال حق آلایندگی به حساب شهرداری خرمشهر واریز می شود و این مبلغ برای اجرای پروژه های عمرانی و حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری صرف می شود.

دارابی در بخش دیگری از سخنانش جذب سرمایه گذار و رونق صنعت گردشگری را از رویکردهای شهرداری خرمشهر دانست و گفت: جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری و انبوه سازی ساختمان از برنامه های مهم شهرداری خرمشهر است.

شهردار خرمشهر، توجه به حوزه گردشگری آبی در امر سرمایه گذاری را از برنامه های مهم در توسعه شهر خرمشهر نام برد وگفت: تمام بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهر خرمشهر مهیا است و از حضور سرمایه گذاران در تمامی عرصه ها استقبال می شود.

دارابی افزود: در نخستین روزهای تعطیلات نوروزی 14 هزار نفر اشتغال مستقیم در بخش گردشگری آبی در رودخانه کارون ایجاد شد و به طور متوسط روزانه یک میلیارد و 400 میلیون ریال درآمد حاصل شده است.

وی در ادامه گفت: چرخش اقتصادی به واسطه صنعت گردشگری آبی در رودخانه کارون می تواند مستمر واقع شود و گردشگران داخلی و خارجی را جذب کند.

این نشست با حضور مسئولین شهرداری خرمشهر و اصحاب رسانه در سالن همایش های شهرداری خرمشهر برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار