تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود مدرسه عامل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایری خوزستان
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان به اشاره به کمبود مدارس عشایری در مقطع متوسطه، گفت: در حال حاضر حدود 130 مدرسه چادری، حدود 90 مدرسه کانکسی، 50 مدرسه استیجاری و 130 مدرسه ساختمانی که اغلب فرسوده هستند، در مناطق عشایری وجود دارد.

حمید قنبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار دانش‌آموز و نوآموز عشایری در خوزستان در 680 مدرسه در قالب یک هزار و 200 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند. در مجموع 10 هزار و 500 دانش‌آموز مقطع ابتدایی، دو هزار و 400 دانش‌آموز متوسطه اول و 800 دانش‌آموز متوسطه دوم در مناطق عشایری تحصیل می‌کنند.

وی افزود: همانطور که این آمارها نشان می‌دهند پس از دوره ابتدایی تعداد دانش‌آموزان به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند که دلیل اصلی آن نداشتن مدارس کافی و مناسب است. در مقطع ابتدایی با هر تعداد دانش‌آموز می‌توانیم مدرسه تاسیس کنیم اما در مقطع متوسطه باید حتما تعداد دانش‌آموزان در منطقه به 30 یا 40 دانش‌آموز برسد تا برای آن‌‌ها مدرسه تاسیس شود.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: البته کمبود مدرسه را می‌توان تا حدی با تاسیس مدارس شبانه‌روزی جبران کرد و در همین راستا نیز در چند ساله اخیر سه مدرسه شبانه‌روزی دخترانه برای دانش‌آموزان عشایری ساخته شده‌ است.

قنبری گفت: در حال حاضر حدود 130 مدرسه چادری، حدود 90 مدرسه کانکسی، حدود 50 مدرسه استیجاری و حدود 150 مدرسه نوساز در مناطق عشایری وجود دارند که حدود یک تا 10 سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و حدود 130 مدرسه باقی‌مانده نیز مدارسی ساختمانی هستند که اغلب مدت زیادی از عمر آن‌ها می‌گذرد و برای دانش‌آموزان خطر آفرین هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار