تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۶۳۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبلیغ بر روی پل باستانی دزفول تخلف است
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به تبلیغات صورت گرفته بر روی پل ساسانی گفت:متخلفانی که اقدام به تبلیغ بر روی پل باستانی دزفول نمایند تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند.

حجت اله آریایی روز دوشنبه گفت:برخی افرادی بدون توجه به قدمت و سابقه تاریخی پل باستانی دزفول اقدام به نوشتن انواع تبلیغ بر روی پایه ها و بدنه این پل نموده که این اقدام چهره این اثر ماندگار تاریخی را که جزو آثار ملی ایران است زشت کرده است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر افرادی که اقدام به نوشتن تبلیغ بر روی پایه میانی پل باستانی کرده بوده شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند ادامه داد:با وجود پاکسازی تبلیغات بار دیگر برخی افراد اقدام به نوشتن تبلیغ و در برخی موارد شعارنویسی بر روی ستون های پل ساسانی کردند که این عمل آنها از نظر قانونی تخلف بوده و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:افرادی که اقدام به تبلیغ و شعار نویسی بر روی پل باستانی دزفول می کنند ابتدا فراخوانده شده و از آنها خواسته می شود تبلیغ نوشته شده را پاکسازی کنند و در صورتیکه همکاری نکرده و یا باردیگر اقدام به نوشتن تبلیغات کنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

پل قدیم مهم‌ترین اثر تاریخی دزفول با بیش از ۱۷ قرن قدمت یکی از قدیمی ترین پل های استوار جهان است.

پل باستانی دزفول که 2 بخش شرقی و غربی دزفول را به هم وصل می کند در دوران گذشته یکی از راه‌های ارتباطی منطقه جندی شاپور و سرزمین بین‌النهرین بوده، که به دستور شاپور اول پس از پیروزی بر والرین و با بکارگیری اسرای رومی ساخته شده است.

پل ساسانی دزفول در سال ۲۶۰ میلادی (در حدود ۱۷۵۰ سال پیش) به دستور شاپور اول ساسانی و به دست اسرای رومی بر روی رود دز ساخته شد و به همین دلیل این پل به پل رومی نیز مشهور است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار