تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت همزمان خشکسالی و بارش باران به مزارع دشت‌ آزادگان
مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان با اشاره به خسارت‌هایی که باران و خشکسالی به مزارع شهرستان وارد کرد، گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود 50 تا 60 هزار تن گندم و حدود 50 تن کلزا از کشاورزان شهرستان تحویل بگیریم. 

قاسم بیت سعید با اشاره به آغاز برداشت گندم و کلزا از مزارع این شهرستان، اظهار کرد: برداشت گندم و کلزا از از چند روز گذشته در شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم تا حدود 20 روز آینده به طول بیانجامد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و افزایش رطوبت، برداشت با توقف مواجه شده است و کشاورزان حاضر به برداشت محصولات خود نبودند اما در چند روز آینده برداشت از سر گرفته خواهد شد. 

مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان تصریح کرد: امسال سطح زیر کشت گندم در شهرستان 38 هزار هکتار و کلزا 420 هکتار بود و در این زمینه پیش بینی می‌کنیم که حدود 50 تا 60هزار تن گندم برداشت شود.

بیت سعید عنوان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در شهرستان بخشی از مزارع خسارت دیده‌اند. همچنین با توجه به خشکسالی و عدم تامین آب مورد نیاز کشت نیز حدود 30درصد از مزارع دشت آزادگان با خسارت مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشت کلزا در شهرستان پیش بینی می‌کنیم که حدود 50 تن کلزا از کشاورزان تحویل بگیریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار