تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
26میلیون لارو ماهیان بومی در خوزستان تولید شد
سرپرست شیلات خوزستان گفت:در فروردین ماه امسال 26میلیون قطعه لارو ماهیان بومی در مرکز تکثیر شهرستان دشت آزادگان در خوزستان تولید شد.

نبی الله خون میرزایی روز سه شنبه افزود: تولید و تکثیر این میزان لارو ، به منظورحفظ و بازسازی ذخایر ماهیان بومی استان خوزستان و تداوم اشتغال صیادان ، تکثیر مصنوعی گونه های متنوع ماهیان بومی استان خوزستان به روش های علمی انجام شد.

به گفته وی تکثیر و تولید ماهیان بومی از گونه های ماهی عنزه، برزم و گطان بوده است که به تدریج در تالاب ها ، رودخانه های وبرکه های استان رهاسازی خواهد شد و بخشی نیز به پرورش دهندگان آبزیان تحویل داده می شود. 

خون میرزایی افزود: برخی دیگر از ماهیان بومی خوزستان همچون 'بنی' و 'شیربت' نیز هم اکنون در مرکز تکثیر و تولید ماهیان بومی دشت آزادگان در دست تکثیر است.

مرکز تکثیر ماهیان بومی دشت آزادگان در 40 کیلومتری جاده اهواز - سوسنگرد با هدف حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان بومی استان خوزستان راه اندازی شده و تحت نظارت اداره کل شیلات خوزستان فعالیت می کند.

در استان خوزستان سالانه حدود 70هزار تن انواع ماهیان گرمابی تولید می شود که از این نظر مقام اول تولید و پرورش ماهیان گرمابی را در کشور دارد.

گفته می شود امسال به دلیل خشکسالی و کمبود آب ، آبزی پروران خوزستانی برای تامین آب مورد نیاز استخرهای پرورش ماهی با مشکل رو به رو هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار