تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
700 تنیسور سازمان یافته در خوزستان فعالیت می کنند
700 تنیسور سازمان یافته در خوزستان مشغول فعالیت هستند که تلاش می کنیم با برنامه ریزی صحیح، علاقه مندان بیشتری را جذب این رشته کنیم
دبیر هیات تنیس خوزستان گفت: 700 تنیسور سازمان یافته در خوزستان مشغول فعالیت هستند که تلاش می کنیم با برنامه ریزی صحیح، علاقه مندان بیشتری را جذب این رشته کنیم.

عبدالامیر سوده اظهار کرد: دلیل اصلی تعداد کم ورزشکاران این رشته در خوزستان، نبود امکانات زیرساختی مناسب در سطح این استان است.

وی گفت: هم اکنون تنها سه زمین تنیس در اختیار داریم که کفاف جمعیت خوزستان را ندارد و بیشتر ورزشکاران ما در زمین شرکت ها و دستگاه های دولتی فعالیت می کنند. 

دبیر هیات تنیس خوزستان افزود:اگر 6 زمین تنیس داشته باشیم، می توان با هماهنگی فدراسیون مسابقات فیوچرز و یا مسابقات جام حذفی کشور را در اهواز برگزار کنیم که تحقق این امر موجب می شود تا خانواده ها و به ویژه جوانان خوزستان استقبال بیشتری از این رشته داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون تنیس شهرستان های دزفول، آبادان، مسجدسلیمان، خرمشهر، ماهشهر، گتوند و شوش فعال هستند؛ همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز، سازمان آب و برق و شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز در این رشته ورزشی فعالیت می کنند.

سوده گفت: تنیس یک رشته گران قیمت است به عنوان مثال هزینه خرید یک راکت بالای 10 میلیون ریال است لذا هر کس نمی تواند وارد این رشته شود.

وی مهمترین مشکل این رشته را کمبود امکانات زیرساختی مطابق با شرایط آب و هوایی خوزستان دانست و افزود: نیاز به زمین های سالنی داریم تا به راحتی در تمام ساعات روز به تمرین بپردازیم. 

وی اظهارکرد: زمانی 19 بازیکن خوزستانی در تیم های ملی فعالیت می کردند که به دلیل گرما و شرایط آب و هوایی و نبود تمرین مناسب به استان های دیگر رفتند و این امر موجب شده که تنیسورهای کنونی ، یار تمرینی خوبی نداشته باشند.

دبیر هیات تنیس خوزستان گفت: با برنامه ریزی انجام شده پارسال،40 نونهال دختر و پسر مستعد خوزستان در یک دوره 6 ماه زیر آموزش قرار گرفتند و بنا داریم امسال در قالب مسابقات از این افراد استفاده کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار