تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۳۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیوع بالای سوءهاضمه و کبد چرب در ایرانی‌ها
فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به شیوع بالای سوءهاضمه و کبد چرب در ایرانی‌ها گفت: میکروب «هلیکوباکتر پیلوری» یکی از علل مهم در بروز سوءهاضمه است به طوری که ۵۰ درصد افرادی دچار سوءهاضمه این عفونت را در معده دارند.

میترا علی نژاد خرم ص در حاشیه برگزاری اولین همایش بین‌المللی پزشکی آکادمیک ایران در بیمارستان فرهیختگان گفت: یکی از علل مراجعات مردم به متخصصین گوارش و کبد، سوءهاضمه و همچنین بیماری کبد چرب است.

وی با اعلام اینکه یکی از علل بروز سوءهاضمه استرس های زندگی و همچنین مصرف غذاهای آماده حاوی ادویه است، افزود: میکروب «هلیکوباکتر پیلوری» یکی از علل مهم در بروز سوءهاضمه است به طوری که 30 تا 50 درصد افرادی که دچار سوءهاضمه هستند این عفونت را در معده دارند.

به گفته دبیر بازآموزی همایش پزشکی آکادمیک ایران سطح پائین بهداشت در کشورهای جهان سوم می تواند از علل شیوع بالای این میکروب باشد.

علی نژاد خرم همچنین به بیماری کبد چرب اشاره کرد و گفت: چاقی و افزایش فشار خون به دنبال رژیم غذایی نامناسب و فعالیت کم بدنی باعث شده است که چاقی شکمی در ایران از شیوع بالایی برخوردار باشد که در نتیجه منجر به بروز کبد چرب شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد به سرطان معده اشاره کرد و از آن به عنوان شایع ترین سرطان در بین آقایان ایرانی نام برد.

وی در ارتباط با درمان سوءهاضمه افزود: بالای 95 درصد این بیماری با درمان های دارویی امکانپذیر بوده و موجب نابودی میکروب هلیکوباکتر پیلوری می شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار