تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۹۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده:
دستمزد محیط بانان از متوسط جامعه پایین‌تر است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با وجود حجم بالای کاری محیط بانان حقوق و دستمزد آنها پایین تر از متوسط جامعه است.

عباس پاپی زاده با تاکید بر لزوم توجه جدی به معیشت و دستمزد محیط بانان از تجهیز آنان به جلیقه ضد گلوله ابراز خرسندی کرد و گفت: محیط بانان اقشار زحمتکشی بوده که در شرایط خطرناک و پرریسکی مشغول فعالیت هستند و جان آنها به طور مداوم از سوی شکارچیان غیرمجاز، متعدیان به محیط زیست و حیات وحش در معرض خطر است بنابراین تجهیز آنها به جلیقه ضد گلوله اقدامی ضروری است که باید پیش از این در دستور کار قرار می گرفت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حقوق و دستمزد محیط بانان بسیار پایین است، گفت: با وجود حجم بالای کاری محیط بانان اما حقوق و دستمزد آنها پایین تر از متوسط جامعه است؛ در این رابطه نیاز است حمایت های قانونی، اجتماعی و اقتصادی از محیط بانان افزاش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تجهیزات محیط بانان با انتقاد از اینکه تناسبی میان تعداد محیط بانان و عرصه های طبیعی وجود ندارد، تصریح کرد: تعداد محیط بانان جوابگوی حفاظت از عرصه ها نیست محیط زیست نیز با بودجه اندک نمی تواند نسبت به جذب و بکارگیری و همچنین افزایش حقوق آنها اقدام کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، افزود: متاسفانه کمبود محیط بان باعث شده این قشر نتوانند آنطور که شایسته است از حیات وحش و عرصه ها حفاظت و  پاسداری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور قطع اگر وزارت محیط زیست، آب و منابع طبیعی تشکیل شود دولت اعتبار لازم را قرار خواهد دهد و محیط زیست بهتر می تواند انجام وظیفه کند.
:
:
:
آخرین اخبار