تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۶۳۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار بالای بی سوادی بانوان زیبنده خوزستان نیست
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: آمار بالای بی سوادی زنان و میانگین هشت درصدی بی سوادی مطلق در بین سنین 10 تا 50 ساله خوزستان با توجه به سن امید به زندگی بالای 70 سال زیبنده کشور نیست.

علی حسین حسین زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده در استانداری خوزستان اظهار کرد: در آموزه های دینی توصیه های زیادی برای باسوادی وجود دارد بنابر این شایسته نیست که در برخی شهرهای خوزستان با نرخ 30 درصدی بی سوادی زنان روبرو باشیم.

وی ادامه داد: در کشور به دلیل برخی مشکلات، نگاه به حوزه فرهنگ ضعیف بوده ضمن اینکه اعتبارات کمتری نیز به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این که عملکرد ضعیف مدیران استانی عامل دیگر نرخ بالای بی سوادی در این استان است، تصریح کرد: اگر گفته ها و دیدگاه ها در حوزه زنان در استان در قالب طرح ارائه و کارها جدی تر دنبال شوند، با توجه به قول های برنامه وبودجه خوزستان، امسال توجه ویژه تری به بحث های فرهنگی اجتماعی از جمله حوزه زنان می شود.

وی یادآورشد: با وجود تلاش های بسیار در کشور، در طول دهه های گذشته درصد موفقیت ریشه کنی بی سوادی پایین بوده زیرا ما در گذشته به این حوزه هیاتی نگاه می کردیم.

حسین زاده گفت: نرخ بی سوادی بانوان در کشور بیش از مردان بوده و برخی شهرهای خوزستان نرخ بی سوادی بالایی در بین زنان دارند به همین منظور برای کاهش نرخ بی سوادی در شهرهای بالای 10 درصد برنامه ریزی می کنیم تا در طول یک سال آینده به کاهش این نرخ کمک کنیم.

گفتنی است 13.7 درصد جمعیت خوزستان بی‌ سواد بوده و این استان از این نظر رتبه 16 کشور را دارد که به گفته مسئولان آماری نگران کننده است. 

بر اساس آمار، 500 هزار بی سواد از جمله 238 هزار بی سواد 10تا 49 سال در خوزستان وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار