تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۶۳۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خبر داد:
سلامت جوجه کباب‌های کیلویی تائید نمی‌شود/ جوجه‌های آماده کیلویی، فاقد تاریخ انقضا و تولید
رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: جوجه‌های آماده کیلویی، فاقد تاریخ انقضا و تولید بوده و سلامت این محصولات تائید نمی‌شود.

محمد حسین عزیزی در خصوص مصرف جوجه کباب‌های آماده به طبخ گفت: به منظور تهیه جوجه کباب‌های آماده به طبخ نیاز به مرغ‌های کم وزن است در حالی که پرورش این جوجه‌ها در حد نیاز ممکن نیست در مغازه‌های مواد پروتئینی از مرغ‌های تکه شده و یا جوجه‌های بیمار استفاده می‌شود.

وی افزود: طعم دار کردن جوجه با انواع ادویه ها، رنگ‌های خوراکی، پیاز و آبلیمو مانع از تشخیص سلامت مرغ‌ها شده و رنگ و بوی آن را مطبوع می‌کند. این در حالی است شرایط نگهداری این محصولات در مغازه‌های پروتئینی نامطلوب بوده و بیش از دیگر مواد پروتئینی در معرض فساد مواد غذایی قرار دارد. بنابراین مصرف جوجه‌های کیلویی آماده طبخ در مغازه‌ها قابل اعتماد نبوده و می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری از دام به انسان محسوب شود.

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران خاطرنشان کرد: تاریخ تولید و انقضای جوجه‌های کیلویی مشخص نیست و اطمینان به تازگی آن را کم می‌کند. گفتنی است استفاده رنگ‌های خوراکی به جای زعفران منجر به مسمومیت و آسیب رسیدن به کلیه ها، تغییرات هورمونی و ... می‌شود.

وی عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت و اطمینان از تازگی جوجه‌های موجود در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها توصیه می‌شود حد الامکان شهروندان جوجه‌های طعم دار را در خانه تهیه کرده و یا درهنگام خرید به بسته بندی، تاریخ تولید و انقضا و آرم‌های استاندارد محصولات توجه شود و از تهیه کیلویی این محصولات خودداری کنند.
مرجع / میزان
:
:
:
آخرین اخبار