تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۶۳۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ اعلام شد
میزان عوارض خروج از کشور بر اساس قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعلام شد.

به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور؛ عوارض خروج از کشور برای سفر عتبات عالیات از مرزهای زمینی و دریایی کشور در سال جاری مبلغ 125 هزار ریال و از مرزهای هوایی کشور مبلغ 375 هزار ریال تعیین شده است.

همچنین عوارض خروج از کشور برای سفر حج تمتع و حج عمره از کلیه مرزهای کشور برای بار اول در سال 1397 مبلغ یک میلیون و 100 هزار ریال، برای بار دوم مبلغ یک میلیون و 650 هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ دو میلیون و 200 هزار ریال تعیین شده است.

این اطلاعیه همچنین عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی را نیز بدین شرح اعلام کرده است: عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی از کلیه مرزهای کشور برای بار اول در سال 1397، مبلغ دو میلیون و 200 هزار ریال، برای بار دوم، مبلغ سه میلیون و 300 هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ چهار میلیون و 400 هزار ریال تعیین گردیده است.

گفتنی است؛ زائرین اربعین که از تاریخ سوم مهر ماه 1397 تا بیست و دوم آبان ماه 1397 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می شوند از عوارض خروج معاف می باشند. همچنین براساس تبصره ماده (45) قانون مالیات بر ارزش افزوده دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، دارندگان پروانه گذر مرزی ، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور(دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی و بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می گردند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

براساس این اطلاعیه، ضرورت دارد مسافران محترم خروج از کشور با تعیین دقیق نوع و تعداد سفر نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور به حساب شماره 2110100250009 اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران اقدام تا در زمان کنترل تعداد ، نوع سفر و مبلغ توسط مأموران محترم مستقر در مبادی خروجی با مشکلی مواجه نشوند.

این اطلاعیه متذکر شده است: خروج از کشور به هر مقصدی اعم از عتبات عالیات، حج یا سایر سفرها یک بار سفر محسوب می شود.
:
:
:
آخرین اخبار