تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۶۳۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلیل افزایش قیمت گوشت
رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی گفت: با نوسانات نرخ دلار انگیزه برای قاچاق گوسفند افزایش یافته که باعث گرانی گوشت قرمز شده است؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.

علی‌اصغر ملکی اظهار کرد: از هفته گذشته روند افزایش قیمت گوشت قرمز آغاز شده و در این هفته این موضوع ادامه یافت که دلیل اصلی آن قاچاق دام زنده به خارج از مرزها است.

او افزود: با نوسانات نرخ دلار انگیزه برای قاچاقچیان افزایش یافته که اگر در این زمینه تدبیری اندیشیده نشود، روند افزایش قیمت گوشت قرمز ادامه خواهد داشت.

ملکی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفند توسط قصابی‌ها ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان خریداری می‌شود که با توجه به سود قانونی ۱۰ درصدی برای فروش هر کیلوگرم گوشت، قیمت برای مصرف‌کننده کیلویی ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه روزانه قیمت گوشت افزایش می‌باید، خاطرنشان کرد: دام زنده با توجه به کیفیت ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

ملکی یادآور شد: طبق قانون افرادی که به واردات گوشت می‌پردازند می‌توانند برابر با میزان واردات انجام شده، دام را از کشور خارج کنند.

وی گفت: حجم قابل توجهی دام قاچاق از مرزهای غربی کشور خارج می‌شود که بازار دام قاچاق ایران کشورهای عراق، ترکیه، روسیه، امارات و قطر هستند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا کمبود دام عاملی شده تا رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها از گوشت وارداتی استفاده می‌کنند؟ گفت: گوشت وارداتی از قیمت کمتری نسبت به گوشت داخلی بهره‌مند است که این موضوع باعث شده واحدهای رستورانی نسبت به استفاده از گوشت وارداتی ترغیب شوند.

ملکی افزود: گوشت وارداتی از لحاظ بهداشت و استاندارد به تائید سازمان‌های نظارتی رسیده اما در بحث کالری و طعم توان رقابت با گوشت داخلی را ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار