تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۶۳۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترامپ: در مذاکره با کره شمالی انعطاف‌پذیر هستیم
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه همیشه دوست دارد انعطاف پذیر باشد، گفت که در صورت عدم برآورده شدن انتظارات از گفتگو با رهبر کره شمالی، برای کنار کشیدن از این گفتگوها آماده است.

به نقل از سی اِن اِن، «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در حضور همتای ژاپنی خود، «شینزو آبه» در ایالت فلوریدا گفت که «اگر فکر کنیم که گفتگوها با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موفقیت آمیز نخواهد بود، به آن تن نخواهیم داد. اگر این دیدار مثمرثمر نباشد، من با احترام آن را ترک خواهم کرد».

ترامپ همچنین گفت که «من همیشه دوست دارم که انعطاف پذیر باشم.. ما در آن گفتگوها انعطاف پذیر خواهیم بود».

با این حال، ترامپ مدعی شد که موضع وی در مذاکرات با پیونگ یانگ، قدرتمندتر از هر زمان دیگر خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تأکید کرد که دولت وی برای تضمین بازگشت سه شهروند آمریکایی زندانی در کره شمالی تلاش می کند و گفت: «ما در مورد آنها صحبت کرده ایم. ما هم اکنون در حال مذاکره هستیم. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست».

ترامپ با ادعای اینکه اشتباهات دولتهای پیشین آمریکا را تکرار نخواهد کرد، خواستار خلع سلاح هسته ای نه تنها در کره شمالی بلکه در سراسر جهان شد و ادعا کرد: «ما باید با همکاری یکدیگر به این مهم دست پیدا کنیم. ما باید به تسلیحات هسته ای پایان دهیم و در ایده آل ترین شکل آن در تمام بخشهای جهان».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره حمله موشکی به سوریه نیز اظهار نظر کرد و گفت: «با حمله به سوریه، یکبار دیگر مهارت بی‌مانند ارتش آمریکا را در معرض دید تمام جهان گذاشتیم. موشک‌ها شلیک شدند، آنها تلاش کردند موشک‌ها را هدف قرار دهند، اما کوچکترین موفقیتی نداشتند و هیچکدام را مهار نکردند.»
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار