تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۴۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه انتقال آب شمال خوزستان چهار سال طول می کشد
پروژه انتقال آب شمال خوزستان چهار سال طول می کشدوزیر نیرو گفت: اتمام عملیات اجرایی طرح بزرگ انتقال و تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان‌های شمال شرق خوزستان که از امروز آغاز شد حدود چهار سال به طول خواهد انجامید.

رضا اردکانیان در حاشیه آیین آغاز طرح انتقال آب به ایذه و باغملک اظهار کرد: طرح انتقال آب به ایذه و باغملک حدود 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این مناطق را زیر کشت خواهد برد و نقش تعیین کننده ای در اشتغال جوانان این مناطق ایفا خواهد کرد.

وی افزود: این طرح تأثیر مهمی در تأمین آب شرب سالم این مناطق خواهد داشت به طوریکه آنها را سر زنده ، امیدوار و با نشاط خواهد کرد.

وزیر نیرو گفت:برای اجرای کامل این طرح مبلغ 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل فاینانس تأمین خواهد شد.

وی بر پیگیری مسئولان استان خوزستان و شهرستان ایذه برای تکمیل این پروژه تاکید کرد و گفت: امیدواریم همانطور که تدارک لازم برای اجرای این پروژه فراهم شد، مراحل تکمیل آن نیز انجام شود.

آیین شروع عملیات ساخت سامانه انتقال آب به شهرستان‌های ایذه و باغملک روز پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در محل اداره آب و فاضلاب شهری ایذه برگزار شد. 

مطالعات این طرح از دو سال پیش آغاز شد و بعد از مناقصه بین‌المللی به مرحله اجرا رسیده است که در این پروژه آب مصرفی 753 هزار نفر در هفت شهر و 679 روستای شمال شرق خوزستان برای مدت 30 سال تأمین خواهد شد. 

با جرای کامل این طرح امکان توسعه باغات دیم به میزان 40هزار هکتار و آبیاری 18هزار هکتار اراضی کشاورزی دشتهای ایذه و باغملک فراهم می شود. 

مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک و روستاهای حومه چندین سال است از جیره بندی آب رنج می‌برند و امیدوارند با تکمیل این پروژه گامی موثر برای رفع مشکلات آنها برداشته شود. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار