تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسبه بازار آنزان ایذه خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند
جمعی از کسبه بازار آنزان ایذه روز پنجشنبه در محل حضور وزیر نیرو حضور یافته و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

کسبه بازار آنزان ایذه خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند

جمعی از کسبه بازار آنزان ایذه که در بامداد سیزده فروردین ، غرفه‌ها و مغازه‌های آنها در آتش سوخته بود به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت خود در محل برگزاری آیین شروع عملیات انتقال آب به ایذه و باغملک حاضر شدند.

یکی از این افراد اظهار کرد: 55 نفر در این بازارچه کاسبی می‌کردند و در واقع هر کدام از آنها نماینده یک خانواده هستند که بعد از حادثه آتش سوزی در این محل، همه سرگردان شده اند.

وی افزود: درخواست ما این است که جایی برای اشتغال ما فراهم کنند یا یک وام به ما اختصاص دهند تا کار خود را شروع کنیم.

وی گفت: اکثر کسبه این بازار با وام گرفتن اقدام به شروع کار کرده بودند و جمعی از بانوان نیز با فروش طلا های خود در این بازار غرفه اجاره کرده بودند و امرار معاش می‌کردند.

یکی دیگر از این کسبه نیز گفت: تنها منبع درآمد و تمام دارایی ما همین مغازه‌هایی بوده است که در آتش سوخته است ، ما از مسئولین درخواست داریم با اختصاص وام‌های کم بهره و ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی به ما کمک کنند تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

مصطفی سمالی ، فرماندار ایذه که در جمع این افراد حضور پیدا کرده بود، اظهار داشت: در جهت حل مشکل این شهروندان، با ستاد مدیریت بحران استانداری مکاتبه کردیم و هفته آینده نیز جلسه ای تشکیل خواهیم داد تا مراحل اعطای وام کم بهره به این افراد انجام شود.

وی گفت:البته این پروسه باید به تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور برسد تا مبالغ مورد نظر را به حساب بانک‌ها واریز کند.

وی افزود: در ادامه مکاتبات با ستاد مدیریت بحران استانداری، روی این موضوع تاکید کردیم که افرادی که در این آتش سوزی متضرر شدند و به بانک‌ها وام بدهکارند، از بانک‌های مربوطه برای آنها زمان بیشتری گرفته شود تا بعد از بهبود روند کسب و کار به بازپرداخت اقساط بپردازند.

سمالی از تشکیل یک کمیته بین مجمع امور صنفی، اداره صنعت،معدن و تجارت و شهرداری‌ ایذه خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد مجمع امور صنفی به نمایندگی از این کمیته با تولیدی‌هایی که این کاسبان از آنها اجناس خریداری کرده بودند تماس گرفته و برای بازپرداخت هزینه اجناس از آنها وقت بگیرند.

فرماندار ایذه از ادامه روند پیگیری این پرونده توسط دادستانی ایذه خبر داد و اظهار کرد: در اظهارنظر اولیه نماینده دادگستری، یکی از کسبه به آتش سوزی عمدی متهم و 70 درصد مقصر شناخته شده بود و مالک بازار آنزان نیز به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی 30 درصد مقصر معرفی شدکه روند پیگیری این پرونده با سرعت در جریان است و با دقت کافی به آن رسیدگی خواهد شد.

بازار آنزان ایذه بامداد 13 فروردین سال جاری آتش گرفت و 55 غرفه و مغازه آن در آتش سوخت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار