تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۶۴۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان:
زمین‌خواری در آبادان با اطلاع مسئولان انجام می‌شود
 رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: متاسفانه موضوع زمین خواری توسط افراد سودجو در روز روشن و با اطلاع مسئولان آبادان انجام می شود. 

حسن کمری افزود: بازدیدهای مرتب و میدانی که از نقاط مختلف شهری داشتیم نشان دهنده آن بود که برخی افراد سودجو به طور بی رویه در اطراف زمین های دولتی و عمومی حصار می زنند و شروع به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند که از جمله این موارد می توان به زمین های واقع در سه راهی شطیط از ابتدای جاده خسروآباد اشاره کرد که سودجویان هکتار هکتار زمین را گرفته اند با بلوک اطرافش را مسدود کرده اند و در حال ساخت و ساز هستند؛ البته این افراد فضاهای باز تعاونیهای مسکن را نیز گرفته اند و بدون هیچگونه مجوزی در حال ساخت و ساز هستند.  

وی اظهار کرد: در زمان حاضر، ساخت و سازهای زمین خواران از حالت شبانه خارج شده و به شکل روزانه و با اطلاع مسئولان مربوطه از این وضعیت انجام می شود و به رغم گزارشات مرتبی که از سوی ما و مردم به مسئولان داده می شود اما همچنان این زمین خواران به کارشان ادامه می دهند و تاکنون نیز مسئولان جلوی اقدامات غیر قانونی این افراد را نگرفته اند و اقدامات انجام شده نیز در حد بردن گاری دستی فرد بوده و نه بیشتر از آن. 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با تاکید بر اینکه در مناطق دو و سه شهرداری می توان به وضوح اوج این بحران را دید، تصریح کرد: در این مناطق دو دسته اتفاق می افتد. یکی تخلفات ساختمانی است که شامل اضافه بناها و رعایت نکردن مقررات است و دیگری که بسیار هم مهم است گرفتن فضاهای باز، عمومی و سبز است که متاسفانه تنها یکی دو مورد و مخفیانه هم نیست و به طور علنی و در روز در شهر اتفاق می افتد. 

کمری گفت: به طور مرتب این موضوع را با مسئولان شهری در میان گذاشته ایم ضمن اینکه پیشتر نیز به این موضوع در گفتگوهایمان نیز اشاراتی داشتیم اما این روند به شکل فاجعه آوری همچنان با شدت و قدرت توسط زمین خواران دنبال می شود. 

وی با بیان اینکه قرار است تا در جلسه ای با حضور دادستان، رئیس دادگستری، مسئولان راه و شهرسازی و شهرداری پیرامون این مسئله به بحث و تبادل نظر بپردازیم، افزود: از مناطق شهرداری نیز خواسته ایم تا گزارشی از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق شان به شورا ارائه دهند تا بتوانیم گزارش مستندی را در این باره ارائه دهیم. 

وی اظهار کرد: اطلاع رسانی به مسئولان غیر شهرداری به ویژه مسئولان قضایی و امنیتی در بحث زمین خواری مهمترین اقدام شورا در زمینه پدیده زمین خواری بوده ضمن آنکه انجام بازدیدهای میدانی در محلات و سرکشی به مناطق مختلف برای کسب اطلاعات دقیق تر از روند فعالیتهای زمین خواران، انجام مکاتبات با مناطق شهرداری و ارتباط با مسئولان اداره راه و شهرسازی را نیز به طور مرتب در دست انجام داریم. 

کمری تصریح کرد: با توجه به اینکه نخستین جلسه هم اندیشی در این باره که قرار بود با حضور مسئولان قضایی انجام شود به دلیل ماموریت دادستان به تعویق افتاد امید می رود جلسه بعدی هر چه سریعتر برگزار شود تا به طور کامل رسمی قضیه پیگیری و دنبال شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: مناطق شهرداری در حد اجرائیات با این موضوع مقابله می کنند اما شدت این موضوع آنقدر بالا رفته که شاید اقدامات شهرداریها در این باره پاسخگو نباشد، چون موضوع زمین خواری به یک نقطه و دو نقطه از شهر ختم نمی شود. 

برخورد فیزیکی با ماموران شهرداری

کمری افزود: کسانی که دست به ساخت و سازهای اینچنینی می زنند یک اخلاق و ادبیات خاص خودشان را دارند که برخورد فیزیکی با ماموران شهرداری یکی از رفتارهای آنان است و از هیچ چیز هم ترسی ندارند، برای مقابله جدی با این پدیده حضور نیروی انتظامی و وجود حکم قضائی بسیار ضروریست. 

وی با تاکید دوباره بر اینکه شدت و وخامت موضوع زمین خواری در آبادان بسیار بالا رفته است، اظهار کرد: اگر چه شهرداریها در ادواری ممکن است در جاهایی کوتاهی هایی نیز کرده باشند اما به طور حتم تلاش اکنون آنها به جایی نمی رسد و در این باره نیاز به کمکهایی جدی قضایی و انتظامی داریم. 

کمری تصریح کرد: افرادی که دست به زمین خواری می زنند افرادی توانمندند که به شکل سازماندهی شده ای در حال تصرف بدون مجوز فضاهای عمومی، باز و سبز شهر هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، موضوع زمین خواری را سوای از بحث حاشیه نشینی دانست و گفت: حاشیه نشینی آن است که مردم زمینهایی دارای کاربری کشاورزی را به شکل سند عادی و یا مشاعی خرید و فروش می کنند اما زمین خواری و سازماندهی عمل کردن برخی افراد سودجو در آبادان موضوع دیگری است که باید به طور ویژه و خاص به آن پرداخته شود، اینگونه که این افراد پیش می روند در چند سال آینده دیگر زمین باز و یا فضای عمومی و سبزی در شهر باقی نمی ماند. 

کمری افزود: نمی دانم این افراد چه چراغ سبزی و از کجا دیده اند که در یکی دو سال اخیر این روند شدت یافته است و روز به روز بر عمق این فاجعه افزوده می شود، البته شاید هم چون برخورد قاطع و خوبی را در موارد مشابه ندیده اند بر آن شدند تا خود نیز دست به این کار بزنند. 

وی با بیان اینکه زمین هایی که مورد سوء استفاده سودجویان قرار می گیرد، سند ثبتی ندارند، اظهار کرد: در زمان حاضر اداره راه و شهرسازی، سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری بایستی بیشتر درگیر این مسئله باشند ضمن آنکه همراهی نهادهای قضائی و امنیتی را نیز در این باره بسیار نیاز دارند. 

وی با ابراز تاسف از اینکه خیلی دیر داریم به فکر مقابله با زمین خواران می افتیم، تصریح کرد: بیشترین فراوانی زمین خواری (تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز زمین) در محدوده مناطق دو و سه شهرداری و در زمین های باز و سبز انجام می شود، اکنون  زمین های دولتی شهر در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند است و لذا هر مشکلی که در حیطه شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان شهرهای تحت پوشش این منطقه رخ می دهد سازمان منطقه آزاد اروند موظف به پیگیری و رفع آنها به طور خاص و با حساسیت ویژه است. 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: از شهروندان آبادانی می خواهیم تا در وهله نخست به دلیل مسائل شرعی و اعتقادی خودشان هم که شده هم از انجام این کار امتناع کنند، هم تذکر دهند و با این پدیده به طور واقعی خطرناک در شهر مقابله کنند ضمن آنکه از مسئولان نیز می خواهیم تا از کنار این قضیه به سادگی عبور نکنند.  

کمری افزود: اگر با موضوع زمین خواری به طور جدی برخورد نشود دیگر هیچ زمینی در آبادان امنیت ندارد و ممکن است هر فضای نساخته ای در شهر مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گیرد و مردم و ادارات با مشکلات جدی مواجه شوند، طبق قانون هیچ کس حق سوء استفاده از املاک عمومی را ندارد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
از بالا باید شروع بشه بعدشم از کی میترسین
خو جلوشونو بگیرین
کاری داره
مگه مملکت قانون نداره
:
:
:
آخرین اخبار