تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاه‌ها به رشته شنا در خوزستان تغییر کرده است
رئیس هیئت شنا استان خوزستان با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و تغییرات ایجاد شده پس از ۱۸ سال برای نخستین بار شاهد کسب افتخارات کشوری برای شنای خوزستان بودیم گفت: این پیشرفت‌ها سبب شد نگاه‌ها به خوزستان تغییر کند.

ورزش شنا از ورزش‌های پرطرفداری است که در خوزستان به دلیل داشتن رودخانه‌های پرتعداد و سواحل خلیج فارس و نیز به دلیل گرمای هوا همواره مورد استقبال و علاقه مردم به ویژه جوانان بوده است.

همین مسئله مستلزم تهیه امکانات و مکان‌هایی است که بتواند با جهت دهی به این علاقه و تمایل ذاتی سبب رشد و پرورش شناگران ماهر در سطح تفریحی، دانش آموزی و حرفه‌ای شود.

هیئت شنای استان خوزستان می‌تواند نقش مهمی در ترویج ورزش توصیه شده در متون دینی داشته باشد به همین منظور با رئیس این هیئت به گفت‌وگو نشستیم تا وضعیت فعلی و برنامه آینده این رشته ورزشی مفرح را در خوزستان بررسی کنیم.

حسین عیسی‌زاده درباره برنامه‌های هیئت شنا در خوزستان اظهار داشت‌: عملکرد هیئت شنا در سال 96 با فراز و نشیب های متفاوتی آغاز شد اما با آمدن حیدری امید در هیئت‌ها جاری شد.

وی افزود: در سال گذشته از تمامی اماکن آبی سرکشی کردیم و می‌توان گفت خیلی از این استخرهای نیمه تمام در طول این یک سال افتتاح شدند و یا در حال افتتاح هستند,پروژه‌های عمرانی نیز در شهرهایی مثل رامشیر هندیجان شادگان گتوند اندیمشک شهرستان باوی و سوسنگرد و حتی شهرهای صنعتی با تزریق اعتبار در قالب تجهیز وارد فاز اجرایی شدند.

رئیس هیئت شنا خوزستان افزود:برخی از این پروژها به ‌هم رسیدند در سال 96 اتفاق خوبی که افتاد یک استخر با حمایت مدیرکل به هیئت شنا استان خوزستان اختصاص داده شد.

وی افزود: در همین راستا قرار شد در تمامی شهرستان‌ها یک استخر در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد و در اهواز نیز استخر شهید بابک معتمد از اسفند ماه سال 96 به این هیئت تحویل داده شد.

استقبال مردم از جشنواره‌های شنا در خوزستان

عیسی‌زاده عنوان کرد:در سال 96 برگزاری جشنواره‌های شنا ‌در شهرستان‌های مختلف استان را داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شدیم به این دلیل که چند سالی بود جشنواره ها به صورت علمی برگزار نمی شد.

وی گفت: حدود 18 سال است که هیچ گونه مدال و مقامی برای استان خوزستان در کشور کسب نشده بود ولی در این  مدت  کارهایی که ما اصرار به انجام آنها داشته ایم مانند راه اندازی مدارس و آموزش  شنا، که از دل این مدارس ما تیم منتخب استان خوزستان را در سال 95 و 96 شکل دادیم. این اقدامات سبب شد سال95 مقام دوم را در جام بین المللی زاینده رود اصفهان که یکی از معتبرترین تورنمنت‌ها است و کشورهای مختلفی در این مسابقات شرکت می‌کنند را به دست آوردیم.

کسب نخستین مدال‌ها پس از‌ 18 سال

رئیس هیئت شنا یادآور شد: ما در مسابقات کشوری خراسان و مسابقات پارسیان شیراز نیز شرکت کردیم که تیم خوزستان توانست مدال‌های رنگینی کسب کند همچنین ما درواترپلوهم توانستیم در چند سال پشت سرهم لیگ دست یک قهرمان کشور بشویم و در لیگ برتر نایب قهرمان بشویم و سهمیه آسیا را کسب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری  لیگ شنا و واتر پلو در دو بخش آقایان و بانوان افزود: دولت همانطور که برای سازمان‌دهی دریا در شمال بودجه می‌گذارد باید برای استان خوزستان با این همه ظرفیت در رشته شنا هم بودجه در نظر بگیرد.

نگاه کشوری به رشته شنا در خوزستان تغییر کرده است

عیسی‌زاده گفت: بنده علاوه بر ریاست هیئت شنا استان خوزستان در امور بین‌الملل در کشورهای عربی درسال 96 سرپرست تیم ملی ایران و درمسابقات جهانی قطر حضور داشته‌ام که این نشان میدهد نگاه‌ها در سطح کشور به استان خوزستان تغییر کرده است.

وی گفت: خوزستان غنی از استعداد است ولی ما می‌بینیم که در شهرستانهایی مانند رامشیر شادگان هندیجان استخر نداریم و حتی اگر هم وجود داشته باشد مخصوص شرکت ها و ارگان‌های دولتی هستند و برای عموم آزاد نیست. بندر امام نیز یک استخر دارد که مخصوص اداره کل بنادر ودریا نوردی است،  این موضوع باعث می‌شود جوانان مشتاق به دریا و رودخانه‌ها پناه ببرند که بسیار خطر ناک است.

رئیس هیئت شنا خوزستان بیان کرد: همین کمبود امکانات و بویژه کمبود استخر در شهرها سبب شده استان خوزستان بیشترین آمار غریق را در سطح کشور داشته باشد که این بیانگر این است که دریا ورود خانه های ما خطرناک هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار