تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان:
۷۵۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۶ توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در خوزستان ایجاد شد
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: از مجموع ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات جذب‌شده، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی فراهم‌شده که حدود ۱۱ هزار نفر از این افراد در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش و مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند.

مرتضی موصلی امروز اظهار کرد: یکی از رویکردهای محوری کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در چند سال اخیر و در راستای تحقق مطالباتی که مقام معظم رهبری از نخبگان جامعه داشته، می‌توان به رویکرد توانمند‌سازی اقتصادی با محوریت اشتغال، کسب‌وکارهای خرد و توانمند‌سازی فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد که دستاوردهای ارزنده‌ای در سطح کشور، مخصوصاً در استان خوزستان همراه داشته است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های توانمندسازی بحث توانمندسازی اقتصادی است که در حوزه اشتغال‌های خرد، کسب‌وکارهای کوچک آن را دنبال می‌کنیم که چند محور دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان به تشریح این فرآیند اشاره کرد و گفت: این مراحل از استعداد سنجی‌های خانوارها شروع می‌شود و بعدازآن ارائه آموزش‌ها به‌ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان صورت می‌پذیرد و در مرحله بعد پرداخت تسهیلات و همچنین نظارت بر فرآیند کار و بازاریابی و بیمه نمودن این تسهیلات و بیمه نمودن خانواده‌ها در جهت پایدار نمودن اشتغال کار صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اشتغال و کار، صرفاً پرداخت وام نیست بلکه باید با یک رویکرد جامع این هدفمندسازی صورت بگیرد و لازم است که برای تحقق این هدف، مشاوره شغلی و استعداد سنجی و همچنین نظارت‌های تخصصی انجام بشود.

موصلی به تعاملاتی که با بانک‌ها در سطح استان خوزستان در جهت پیشبرد برنامه اشتغال اشاره کرد و گفت: سال گذشته با عنایت به تعاملات خوبی که با مجموع بانک‌های استان صورت و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی که در سطح ملی بین ریاست محترم کمیته امداد و بانک‌های مختلف در سطح ملی انجام‌شده، درمجموع توانستیم در استان خوزستان ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در جهت پیشبرد برنامه‌های اشتغال جذب کنیم.

وی افزود: ۹۶ میلیارد تومان از سیستم بانکی استان جذب شد و ۱۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات صندوق ولایت پرداخت کردیم و همچنین صندوق کارآفرینی خوزستان ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ب ما کمک کرده که مجموعاً ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کسب‌وکار خرد استان خوزستان در سال گذشته بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اظهار کرد: از مجموع ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی فراهم‌شده که حدود ۱۱ هزار نفر از این افراد در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش و مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی گفت: تنوع خوبی در اشتغال‌ها ایجادشده که می‌توان به صنایع‌دستی، کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، آبزی‌پروری، توسعه حمل‌ونقل روستایی، مکانیزاسیون کشاورزی و حتی فعالیت‌های آی تی و آی سی تی اشاره کرد.

موصلی در پایان افزود: یک تفاهم‌نامه با دانشگاه شهید چمران مرکز رشد دانشگاه چمران صورت گرفته و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری در طرح‌های دانش‌بنیان که مورد تأکید مقام معظم رهبری است انجام داده‌ایم و به دنبال این هستیم که این طرح‌ها را در چند شهرستان عملیاتی کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار