تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۴۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
از تخم‌مرغ‌های وارداتی استقبال چندانی نشد
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از تخم‌مرغ‌های وارداتی که به منظور تنظیم بازار وارد استان می‌شد، استقبال چندانی نشد و این تخم‌مر‌غ‌ها به سختی در بازار به فروش رسید. 

مسعود احمدی با اشاره به قیمت تخم‌مرغ در بازار استان اظهار کرد: از تخم‌مرغ‌های وارداتی که به منظور تنظیم بازار وارد استان می‌شد، استقبال چندانی نشد و این تخم‌مرغ‌ها به سختی در بازار به فروش رسید.

وی افزود: مردم از این تخم‌مرغ های وارداتی استقبال نکردند و با توجه به این عدم استقبال، استان دیگر درخواستی برای واردات تخم مرغ ارائه نکرد زیرا اگر تخم‌مرغ را وارد استان می‌کردیم و به فروش نمی‌رسید، دولت متضرر می‌شد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر اعلام کرده‌ایم که تخم‌مرغی وارد استان نشود اما اگر تقاضا برای خرید این محصول در استان وجود داشته باشد، مجددا تخم‌مرغ را به میزان نیاز وارد استان خواهیم کرد.

احمدی عنوان کرد: در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان درخواست برای خرید تخم‌مرغ‌های وارداتی وجود دارد و به همین دلیل شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به واردات تخم‌مرغ برای آن شهرستان‌ها کرده است.

وی اظهار کرد: اگر تقاضایی برای خرید تخم مرغ وجود نداشته باشد، ضرورتی ندارد که ما تخم مرغ را وارد کنیم و سپس آن تخم مرغ خراب شود و زیرا این مساله بیت المال دولت است و نباید آن را هدر داد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص دلایل عدم استقبال از تخم‌مرغ‌های وارداتی با وجود قیمت پایین تر از نرخ تخم مرغ داخلی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم استقبال آن است که حاشیه سود فروش این تخم‌مرغ‌ها برای فروشندگان پایین بود و شاید این مساله باعث شد که فروشندگان رغبتی به خرید و فروش آن نداشته باشند. همچنین شایعه‌هایی در خصوص تاریخ ماندگاری کم آن‌ها است که باعث شد مردم کمتر این محصول را خریداری کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار