تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۶۴۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بحران آب، صنعت آبزی‌پروری خوزستان را تعطیل کرد
رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت: در حال حاضر با توجه به مسایل مطرح‌شده در بحث آب، هیچکدام از آبزی‌پروران استان به صورت مجاز فعالیت نمی‌کنند و مسئولان باید پاسخگوی وضعیت معیشتی کسانی که سال‌ها از طریق این بخش معیشت خود را تامین کرده‌اند، باشند. 

سید مصطفی موسوی با اشاره به مشکلاتی که کمبود آب برای آبزی‌پروران استان به وجود آورده است، اظهار کرد: با توجه به اخطارهای سازمان آب و برق در خصوص بحران آب در حال حاضر به صورت رسمی هیچ اجازه‌ای برای پرورش آبزیان در استان خوزستان وجود ندارد.

وی افزود: سازمان آب و برق پیش از پایان سال گذشته در خصوص مشکلات آب در استان اخطارهایی داد و علی‌رغم پیگیری‌های فراوانی که انجام گرفت اما در این زمینه اجازه آبزی‌پروری به هیچ کدام از آبزی‌پروران استان داده نشد.

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان با اشاره به وضعیت آبزی‌پروران استان، تصریح کرد: آبزی‌پروران استان در حال حاضر به سه دسته تقسیم می‌شوند. عده‌ای کاملا مزارع پرورشی خود را تعطیل کرده‌اند و دیگر کشت نمی‌کنند اما عده‌ای نیز به اخطارها بی توجه بوده‌اند و با توجه به این‌که مجبور هستند، مزارع خود را آبگیری کرده‌اند. عده‌ای هم منتظر هستند شاید در آینده مجوز پرورش داده شود و مجددا کار خود را از سر بگیرند.

موسوی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به مسایل مطرح شده در بحث آب، هیچکدام از آبزی‌پروران استان به صورت مجاز فعالیت نمی‌کنند و مسئولان باید پاسخگوی وضعیت معیشتی کسانی که سال‌ها از طریق این بخش معیشت خود را تامین کرده‌اند، باشند.
 
وی با بیان این‌که استان خوزستان در مقایسه با بسیاری از استان‌ها یک استان با منابع آبی مطلوب است، ادامه داد: متاسفانه پیگیری و تلاش‌هایی انجام دادیم تا مجوزی برای فعالیت و پرورش آبزیان داشته باشیم، اما این پیگیری‌ها به نتیجه‌ای نرسید و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، همه واحدهای آبزی پروری در استان باید تعطیل شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار