تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۶۴۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلح دو طایفه دراهواز قاتل را از قصاص رهاند
صلح و سازش میان 2 طایفه پس از هشت سال در اهواز منجر به نجات قاتل از مجازات حتمی قصاص شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان؛ با تلاش رئیس شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و بزرگان طوایف، با برقرار شدن صلح و سازش بین 2 طایفه در روستای عوافی از توابع اهواز جان یک نفر که در انتظار حکم قصاص در زندان بود پس از هشت سال نجات یافت.

در بهمن ماه سال 1389 در روستای عوافی از بخش غزانیه از توابع شهرستان اهواز تیراندازی و درگیری میان چند جوان، منجر به قتل یکی از آنان و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

با ورود مقامات قضایی افراد خاطی دستگیر و حکم قصاص نفس برای قاتل صادر شد.

در این مدت افراد زیادی از سادات، شیوخ طوایف و ریش سفیدان برای کسب رضایت اولیای دم تلاش کردند که نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه با ارجاع پرونده به شوراهای حل اختلاف اهواز برای حل و فصل بین 2 طایفه و تلاش های شبانه روزی رئیس شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و بزرگان طوایف زخم کهنه و هشت ساله این درگیری التیام یافت و بار دیگر آرامش و سازش بین این 2 طایفه برقرار شد.

در مراسم صلح و سازش میان این 2 طایفه که با حضور رئیس شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، سران طوایف منطقه و همچنین از کشور عراق، بزرگان، ریش سفیدان، بخشداری غیزانیه و فرماندهی نیروی انتظامی آن منطقه در منزل یکی از بزرگان مقتول برگزار شد بعد از ساعت‌ها بحث و گفت و گو ، خانواده مقتول از حق قصاص فرزند خود صرف نظر و با شرط گرفتن خون بها از قاتل، اعلام رضایت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام رضا عماره رئیس شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان بر نقش بزرگان و ریش سفیدان در پیشگیری از جرم تاکید کرد و گفت: شیوخ و بزرگان طوایف می توانند در زمینه اصلاح ذات البین و پیشگیری از ارتکاب جرم در جامعه نقش بسزایی داشته باشند و با فرهنگ سازی و تشویق جوانان برای فعالیت­های مفید و مؤثر از سنت های غلط مثل تیراندازی جلوگیری کنند.

پارسال 45 پرونده قتل با تلاش شورای حل اختلاف استان خوزستان به صلح و سازش منجر شد.
:
:
:
آخرین اخبار